törésteszt

Hat új törésteszt az EuroNCAP-től

2014.06.25.

A független szervezet ezúttal a Citroën C-Elysée-t, a Peugeot 301-est, az MG3-ast, a Ford Tourneo Courer-t, a Renault Mégane-t és a Volkswagen Golf Sportvant tette próbára, csak az utóbbi kapott 5 csillagot.

A legutóbbi teszten a 3 csillagos értékelés volt a legjellemzőbb, ennyit kapott a Citroën C-Elysée-t, a Peugeot 301, az MG3 és kisebb meglepetésre a Renault Mégane is.

Citroën C-Élysée és a Peugeot 301

Lényegében azonos kocsik eltérő emblémával, így természetes, hogy egyformán szerepeltek a törésteszten, mindkét kocsi 3 csillagos szerzett a maximális 5-ből. Felnőtt utasvédelemre 71 százalékot kaptak, gyermekvédelemre pedig 75 százalékot. Az utascella stabil maradt az ütközések során, de frontális ütközéskor a vezető mellkasa nagyobb sérülésveszélynek van kitéve az átlagosnál, és a műszerfal sem védi megfelelően a combokat. Autóval történt oldalütközésnél jól szerepelt a kocsi, csak a has tájékán volt gyengébb a védelem az átlagosnál.

 

Amikor viszont oszloppal ütközött a kocsi oldalról, az első utasok mellkasa már komoly veszélybe került. Az ostorcsapás jellegű sérüléstől az első fejtámlák jól védenek, a hátsók gyengén. Gyalogosgázoláskor az első lökhárító és a motorháztető megfelelően puhának bizonyult, a motorháztető első éle, a szélvédő alsó éle és a tetőoszlopok viszont nem védi eléggé a gyalogost, ez így összesen 54 százalékot ért. A két kocsi eredményét lerontotta, hogy az elektronikus segédek közül csak menetstabilizáló és sebességrögzítő van hozzájuk.

MG3

A kínai fejlesztésű új MG modell hasonlóan szerepelt, mint az előbbi két kocsi, az eredménye 3 csillag volt. Utasvédelemre 69 százalékot kapott a kisautó, pedig a frontális ütközésnél a légzsákok nem fújódtak fel megfelelően, ezért a vezető és az utas feje hozzáérhetett a kormányhoz illetve a műszerfalhoz. Az utasnak a combjai is veszélynek vannak kitéve a frontális ütközéskor, az oldalütközésekkor viszont megfelelő védelmet nyújtott a kocsi.

 

A fejtámlák viszont alig védenek az ostorcsapás jellegű sérülésektől, különösen a hátsó üléseken. Gyalogosvédelemre 59 százalékot kapott a kocsi, mivel a motorháztető éle és a két tetőoszlop túl keménynek bizonyult. Az MG3 eredményét nagyon lehúzta, hogy az elektronikus védelmi rendszerből csak a menetstabilizáló érhető el hozzá, asszisztens rendszerek nincsenek.

Renault Mégane

A korábban csak ötcsillagos autókat gyártó Renault csalódást okozott azzal, hogy a Mégane ráncfelvarrás utáni változata csak 3 csillagot kapott a szervezettől. Látszik az eredményeken, hogy még a régi értékelési rendszerre készítették fel a kocsit: felnőtt utas- és gyermekvédelemre nagyon jó értékelést kapott (83 illetve 78 százalék), az utascella nem roppant össze a frontális ütközésnél. Autóval történt oldalütközésnél is nagyon jól szerepelt a Mégane, az oszlopos ütközésnél viszont az utasok mellkasa csak közepes védelmet élvez. a fejtámlák elöl átlagos, hátul gyenge védelmet nyújtanak az ostorcsapásos sérülések ellen.

 

Gyalogosvédelmere 60 százalékot kapott a kocsi, az elektronikus segédletekre viszont csak 48 százalékot. Kiderült, hogy ha a hátsó utasok bekötésére figyelmeztető feliratot több nyelvre is lefordította volna a Renault, akkor a frissített Mégane összességében 3 helyett 4 csillagot kapott volna. A Renault jelezte, hogy azonnal nekiállt a probléma kijavításának.

Ford Tourneo Courer

A Ford egyterűje volt az egyetlen 4 csillagos autó a mostani tesztben. A haszonjárműves alapokkal rendelkező kis egyterű nagyon jól szerepelt a törésteszteken, utas- és gyermekvédelemre is 84 százalékot kapott, az utascella stabil maradt a becsapódásokkor.

 

Amin javítani lehetne, az a fejtámla, mivel alig véd az ostorcsapásos sérülésektől. Még a gyalogosvédelemre kapott 74 százalék is jónak tekinthető, és az elektronikus segédleteket is az átlagosnál jobbra, 56 százalékra értékelte az Euro NCAP.

Volkswagen Golf Sportsvan

A mostani teszten a Volkswagen Golf egyterű változata, a Sportsvan szerepelt a legjobban, amit az 5 csillagos értékelés is jelez. Felnőtt utasait 87, gyermek utasait 85 százalékos hatékonysággal védi a kocsi, csak az oszloppal történt oldalütközésnél van átlagos sérülésveszély a mellkas tájékán. A fejtámlák elöl-hátul nagyon jól védenek az ostorcsapásos sérülések ellen. a gyalogosvédelemre 62 százalékot kapott a kocsi, az érték akkor lett volna jobb, ha nem lett volna kemény a motorháztető első éle. Az 5 csillagos értékelés annak is köszönhető, hogy a Golfhoz nagyon sokféle elektronikus asszisztens rendszer kapható.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A jelenlegi generációnak, amely Európa második legtöbbet eladott modellje volt 2023-ban, nincs....
2024.03.29
Egy 165 járműből álló, 7 millió font (3,27 milliárd Ft) értékű bZ4X-flottát rendelt a WeFlex, amely....
2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....