A1
Az új sebességhatár nem lesz érvényes a teljes pályán, csupán két szakaszon. Az egyik egy 32-es szakasz Felső-Ausztriában Haid és Sattledt települések között. A másik 88 kilométer hosszú Alsó-Ausztriában Melk és Oed között mindkét irányban.
Az új sebességhatárokról elektronikusan és táblák formájában is értesülnek a közlekedők.
Egy pálya két szakaszán 140-re emelik a tempót. Grafika: orf.at
Norbert Hofer közlekedési miniszter a sajtótájékoztatón kifejtette, az osztrák autópályák fenntartója, az ASFINAG folyamatosan méri majd a levegő szennyezettségét, a zajhatásokat és elemzi a balesetek számát is. E három együttható alapján döntenek majd egy év múlva, marad-e a 130 vagy végleges lesz a 140 km/h.
Az EU-ban általában 130 kilométeres sebesség az átlag autópályán. 140-el csak Lengyelországban és Bulgáriában hajthatnak az autósok, ha szabályosak akarnak lenni. De nagyon sok országban csak 120 a felső határ, mint Portugália, Belgium, Finnország vagy éppen Spanyolország – írja az orf.at. Németországban nincsen határ, de nagyon sok szakaszon van a korlátozás. Hosszú évek óta megy a vita, eltöröljék-e a korlátlan szabadságot? Elvileg van, a gyakorlatban azonban nincs, mert rengeteg a korlátozó tábla az autópályákon Németországban.