Romain Grosjean
Jules Bianchi
A 2014-es Japán Nagydíjon életveszélyes sérüléseket szenvedett Jules Bianchi, amikor autójával kicsúszott és fatális módon egy másik kocsit mentő munkagépnek ütközött. A versenyző kómába esett és 2015-ben meghalt. Balesete nagyban hozzájárult ahhoz, hogy bevezették a pilóták fejét védő glóriát (HALO-rendszer). Márpedig a glóriának is szerepe volt abban, hogy a vasárnapi versenyen horrorbalesetet túlélte Romain Grosjean, ezt ő maga is elismerte.
Erre hívta fel a Jules Bianchi édesanyja is, aki egy franca tévétársaságnak küldött üzenetében arról írt, hogy a fia balesete után vezették be a glóriát, ami most megmentette a francia pilóta életét. Romain Gorsjean végül csak könnyebb sérüléseket szenvedett.
Mint arról már a távirati iroda beszámolója alapján írtunk, nem sokkal a Bahreini Nagydíj rajtja után Grosjean az egyik kigyorsításnál hirtelen jobbra húzta a versenyautóját, amelynek hátsó kereke eltalálta Danyiil Kvjat (Alpha Tauri) bal első abroncsát, emiatt a francia pilóta hatalmas sebességgel a közeli szalagkorlátba csapódott. A Haas átszakította a korlátot, Grosjean fejét gyakorlatilag csak a glória néven ismert Glória (HALO-rendszer) mentette meg, amely 2018 óta kötelező a Forma-1-ben.
A becsapódáskor a Haas kettétört, és a kiömlő üzemanyag azonnal lángra lobbant. Grosjean nem veszítette el az eszméletét, kiszabadította magát a lángoló autóból, és miközben a sportbírók és pályamunkások próbálták eloltani a tüzet, a francia versenyző - láthatóan sokkos állapotban - saját lábán elhagyta a baleset helyszínét. Grosjeant kisebb égési sérülésekkel további vizsgálatokra kórházba szállították.