ICDP

A független szervizek lehetnek a járvány rövidtávú nyertesei

2020.06.24.

Bár a koronavírus járvány az egész autóipart megviselte, a károk nem mindenkinek ugyanakkorák és a járvány előtti szintet elérni sem ugyanannyi időbe telik majd mindenkinek. A független autójavítók meglepően jó helyzetben lehetnek, ha sikerül átvészelniük a legnehezebb időszakokat, de hosszú távon bajba kerülhetnek.

A járvány alatt többségünk nem ment sehova, így az autók javítása és karbantartása is szünetelt. Részben azért, mert amúgy sem igazán használtuk őket, másrészt pedig amúgy is zárva volt a magántulajdonú szervizek többsége.

Most, hogy a járvány “karantén” része véget érni látszik, ezek a független autójavítók több ügyféllel számolhatnak. Egyrészt az elnapolt javításokat most kell elvégezni, másrészt pedig az élet nagyjából visszatért a régi kerékvágásba, tehát az elnapolt javítások elvégzése mellett az egyébként is mostanában érkező ügyfeleket is ki kell szolgálniuk.

A járvány hatása Magyarországon ilyen szempontból egyelőre ismeretlen, de például Olaszországban a tömegközlekedés népszerűsége jelentősen visszaesett és sok ember döntött úgy, hogy autót vásárol. Elsősorban ez a használt autó piacot élénkíti, a használt autókban pedig egy közös dolog van: mindig van valami, amit meg kell javítani rajtuk.

Az ICDP kutatói arra számítanak, hogy például Franciaországban 2030-ra 1,3 millió darabbal kevesebb 7-11 éves autó lehet az utakon, mint a járvány nélkül lett volna. Ez elsősorban az új autók iránti kereslet visszaesése miatt várható. Ez azért nagy csapás a független autójavító vállalkozások számára, mert Nyugat-Európában az általuk javított vagy karbantartott autók 70%-a ebből a korcsoportból kerül ki.

Ez alapján tehát azt látjuk, hogy a független autójavítók a következő egy évben jól járhatnak, de néhány év múlva ügyfeleik jelentős része egyszerűen eltűnhet. Magyarországon teljesen más az autópark összetétele, így ezek a szervizek is elsősorban idősebb járművekkel foglalkoznak.

Ez alapján bár nyugaton nehéz idők elé néznek a szervizek, Magyarországon legfeljebb örülhetnek, hiszen mi amúgy is használt autókat vásárolunk, azokat pedig úgyis hozzájuk fogjuk vinni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....
2024.04.17
Nyugat-Európában már egyre gyakoribb, és 1-2 éven belül itthon sem lesz ritka, hogy a kereskedők....
2024.04.17
- Újabb pályázati kör nyílt meg kedden az Európai Unió ingyenes InterRail-bérleteket biztosító,....