fejlesztés

A Ford Performance egy világszerte bajnokság-esélyes Mustang GT3 versenyautót fejleszt

2022.02.01.

A Ford Mustanggal, a póniautó-kategóriát megteremtő ikonikus sportkocsival tér vissza a Ford a globális autóversenyzés világába; a 2024-ben pályára lépő új GT3-ast a Ford Performance készíti fel a motorsport kemény megpróbáltatásaira.

A Ford Performance közzétette terveit a vadonatúj Ford Mustang GT3 versenyautóval kapcsolatban, ami a Nemzetközi Motorsport Szövetség (IMSA) 2024-es szezonjában fog bemutatkozni a Daytona 24 órás futamon.

A most hétvégén megrendezendő Daytona Rolex 24 futam előtt hangzott el a bejelentés, hogy az új Mustangot közösen fejleszti a Ford Performance és régi versenypartnere, a Multimatic Motorsports. A 2024-es futamon két gyárilag felkészített autóval lép majd pályára a Multimatic által menedzselt IMSA GTD Pro munkacsoport, ugyanakkor privát csapatok Mustangjai is rajthoz állnak a GTD géposztályban.

“A Mustang versenyzésre született, mi pedig izgatottan várjuk, hogy fej-fej melletti küzdelemben mérjük össze a GT3-változat tudását a világ legnagyobb autógyártóival,” nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “58 évnyi tapasztalattal a globális hosszútávú versenyek világában (köztük a NASCAR és az Australian Supercars sorozatokban) készen állunk, hogy új szintre emeljük a Mustang nemzetközi hírnevét.”

“Kétségtelen, hogy ebben a projektben a Multimatic Motorsports a tökéletes partner számunkra,” vélekedett Rushbrook. “Nemcsak azért, mert a múltban számos Mustang-programban dolgoztunk már együtt velük, hanem mert a Ford GT program és az új, privát csapatoknak szóló Bronco® DR programok is bebizonyították, hogy bajnoki szintű versenyprogramokat tudunk kínálni a Fordnak és vásárlóinak.”

“Izgalmas dolog részt venni ebben az új IMSA programban, akárcsak a GT3 ügyfélprogramban a Ford Performance oldalán,” mondta el Larry Holt, a Multimatic különleges járművek részlegének ügyvezető alelnöke. “Hosszú és kiváló munkakapcsolat áll mögöttünk, a profi autóversenyzésben ugyanúgy, mint a vásárlói versenyprogramok szervezésében és a versenyautók fejlesztésében. Köszönjük a belénk vetett hitüket, és alig várjuk, hogy együtt mutassuk meg a világnak, mi jelenik majd meg a versenypályákon a Mustang személyében!”

Az új Mustang GT3 versenygépet egy 5,0 literes, Coyote-alapú Ford V8-as blokk hajtja, amit a Ford Performance fejlesztett ki, és az angliai Cumbriában működő M-Sport épít meg, amely már hosszú ideje a Ford partnere a motorsport-bajnokságokon.

A két szervezet gazdag közös múltra tekinthet vissza a FIA Rally Világbajnokságban; legutóbb a Ford Puma Hybrid Rally1 versenygépet tervezték meg és készítették el együtt, ami 1.-3.-5. helyen ért célba bemutatkozó futamán, a múlt heti Monte Carlo Rallyn.

“Örülünk, hogy tovább szélesítjük együttműködésünket a Forddal, kiterjesztve azt a motorsport más ágazatára is, miután a Rally Világbajnokságban eltöltött 25 közös évünkre egy újabb szép győzelemmel tettük fel a koronát a Puma Hybrid Rally1 versenygéppel,” nyilatkozta Malcom Wilson, az M-Sport tulajdonosa. “Az M-Sport bőséges és elmélyült tapasztalatot szerzett a pályaversenyeken, különösen GT3 programunkban, ahol az M-Sport által fejlesztett V8-as erőforrással diadalt arattunk a 2020-es Bathurst 12 órás versenyen és 2019-ben a Paul Ricard pálya 1000 kilométeres futamán.”

“Legújabb motor-projektünk révén (ami szintén a Ford-blokkokra épül) a Brit Túraautó Bajnokság hivatalos motorszállítóivá váltunk,” tette hozzá Wilson. “Izgalmas dolog, hogy most közvetlenül együttműködhetünk a Ford Performance és a Multimatic szakembereivel a Mustang GT3 fejlesztésén; nagyon keményen fogunk dolgozni, és mindent megteszünk majd azért, hogy közös erővel még több győzelmet szerezzünk világszerte.”

A versenyre hangolt erőforrás a Mustangokba épített, nagy teljesítményű V8-as szívómotorok örökségét viszi tovább. A blokk a világhírű Ford Coyote® szellemiségét hordozza, teljesítménye pedig elegendő ahhoz, hogy bajnoki esélyekkel induljon a világszintű GT3 hosszútávú futamokon.

Az új Mustang GT3 külön az autóhoz tervezett rövid/hosszú lengőkaros első és hátsó futóművet, hátul elhelyezett sebességváltó-differenciálmű egységet, szénszálas karosszériaelemeket és egyedi aerodinamikai csomagot kap, hogy alkalmas legyen a GT3-versenyzésre.

A Ford és a Multimatic gyári hátterű és privát csapatok által megvásárolható GT3 Mustangokat is készít majd a 2024-es versenyszezon kezdetére.

Az új program egyik tesztpilótája Joey Hand lesz, aki a Ford GT volánja mögött győzelmet aratott a 2016-os Le Mans 24 órás futam GTE Pro géposztályában, emellett pedig továbbra is fejlesztő pilótaként és tanácsadóként dolgozik a Ford Performance szervezetében.

“Fantasztikus érzés a kezdetektől együttműködni a Forddal egy újabb lenyűgöző sportkocsi-versenyprogramban,” mondta Hand. „Bármennyire is imádok versenyezni és nyerni a pályán, az olyan új versenygépek fejlesztésében is szeretek részt venni, mint ez a Mustang. Rengeteget teszteltünk a Ford GT programban, és remek lesz újra sok ismerőssel együtt dolgozni a Fordnál és a Multimaticnál, miközben felkészítjük a versenyre ezt az autót.”

Célegyenesben az új Mustang GT4

Bár még az IMSA-futamokra szánt Mustang GT3 is új, a Ford és a Multimatic már bejelentette, hogy a jövőben is folytatják sikeres GT4 versenyprogramjukat, amelyben várhatóan 2023-ban lép színre az új Mustang GT4.

“A Mustang GT4 további támogatása is rendkívül fontos számunkra,” árulta el Rushbrook. “A jelenlegi Mustang GT4-essel rengeteg sikert arattunk itt és Európában egyaránt, és már alig várjuk, hogy vásárlóinknak egy vadonatúj gépet kínálhassunk, amellyel pályára léphetnek a jövő évadban induló GT4 kategóriában. Hamarosan többet is elárulhatunk erről.”

A közeljövőben az új Mustang versenygép mellett további új verseny-Mustangok is kigördülnek a Ford Performance istállójából. A 2022-es új generációs Ford Mustang február 6-án mutatkozik be a NASCAR Kupa sorozatban a Los Angeles-i Coliseumban, majd két héttel később a Daytona 500 futamon. Emellett a Ford Performance egy új generációs Mustang fejlesztésén is dolgozik, ami a Supercars Series 2023-as évadában debütál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....