Toyota
Az MKB-Euroleasing Autópark Zrt.-vel kötött flottakezelési megállapodása értelmében a HP a jövőben több mint 240 Toyota személyautóval újítja meg autóparkját. A Toyotát szigorú tendereztetésen választották ki, amelyben a kedvező pénzügyi feltételek mellett jelentős szerepet játszottak a márka új személyautói, elsősorban a cégek körében közkedvelt C-szegmensbe tartozó Auris Touring Sports modellek. A Toyota flottakínálatának megújításával, versenyképes kondíciókkal, és mindenekelőtt a piacon jelenleg a legfrissebbnek számító kompakt modellekkel – az Auris Touring Sports és a napokban debütált új Corolla modellekkel – növelte jelentős mértékben jelenlétét a flottapiaci szegmensben. Az előzetes becslések szerint – az elhúzódó autópiaci válság ellenére – a Toyota eladásai idén akár 25 százalékkal haladhatják meg a tavalyi értékesítési adatokat, így ebben az évben 5 százalék körüli szintre emelheti részesedését a flottapiaci szegmensben.
„A Hewlett-Packard vezetőségének döntésében a legfontosabb szempont nem a konkrét ár, hanem a teljes üzemeltetési költség volt: vagyis a vételár mellett a fogyasztás, a fenntartási költségek és az újraértékesíthetőség. Ez utóbbi a Toyota esetében kimondottan erős volt” - indokolta a HP döntését Varga Krisztina a HP pénzügyi igazgatója. „Három-négy évig tervezzük használni a most megrendelt autókat. Figyelembe véve, hogy a Toyota friss modelleket tudott ajánlani, továbbá a márka értékállósága is közismerten nagy, lényegesen nagyobb maradványértékkel kalkulálhattunk, mint más modellek esetében” - fejtette ki a tender lebonyolításáért felelős pénzügyi igazgató. A kedvező szerviz feltételek és a cég igényeinek mindenben megfelelő felszereltség, valamint az, hogy a HP dolgozói körében végzett felmérés is a Toyotát hozta ki győztesnek, további megerősítést adott a Toyota számára kedvező döntésnek. Nem jött volna azonban létre a megállapodás, ha a Toyota nem tud kompakt modelleket biztosítani: a megrendelt flotta nagy részét Auris Touring Sports és Avensis kombik és hétüléses Verso modellek teszik ki, ezek mellett ötajtós hagyományos, illetve full hybrid Aurisok is szerepelnek a flottában.
„Az első Auris Touring Sports modelleket éppen a HP kérésére szállítottuk ide Belgiumból Magyarországra.” - árulta el László Richárd, a Toyota Motor Hungary értékesítési és marketing igazgatója. Hangsúlyozta: „Mérföldkőnek számít a Toyota életében az új modellek megérkezése, ezek ugyanis újabb lendületet adnak a flottapiaci növekedésünknek. A C-szegmens teljessé válása elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a megújult üzleti stratégiánkat, amellyel a vállalati szektort céloztuk meg, sikerre tudjuk vinni. Az idei adatok különösen biztatóak és a Toyota növekvő népszerűségét bizonyítják a vállalati ügyfelek körében." Hozzátette: "Nagy megtiszteltetés számunkra és jól mutatja a márka presztízsét, hogy a világ egyik vezető számítógépgyártó vállalata is a Toyotát választotta."
Az MKB Autópark a bérleti konstrukció keretében vállalta az autópark kezelését, karbantartását, szervizelését. Boros Gábor, az MKB Autópark kereskedelmi igazgatója elmondta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Hewlett-Packard negyedjére is megkötötte velünk az operatív lízing szerződését. A Toyota megbízható szervizhálózata megfelelő hátteret biztosít majd az autópark biztonságos üzemeltetéséhez.”
A Toyota figyelme nem véletlenül fordult a céges autók piaca felé, hiszen az utóbbi évek jellemző piaci tendenciája a céges autó eladások arányának radikális emelkedése: ma már a cégek képviselik a legnagyobb vásárlóerőt. Az összes új személyautó 73 százalékát vállalatok vásárolják. Ebben a piaci szegmensben viszont a kompakt modellek képviselik az eladások 60-70 százalékát, vagyis amelyik gyártó ebben a kategóriában nem rendelkezik versenyképes ajánlattal, nem tud érvényesülni.