fényezés
A világ egyik legnagyobb festékgyártója, a PPG kimutatásai szerint messze a fehér volt a legnépszerűbb autószín 2016-ban. A fehér 38 százalékos részesedést ért el, a második helyezett fekete jócskán le volt maradva a 16 százalékos eredménnyel. A dobogóra még az ezüst fért fel 12 százalékkal, utána nem sokkal a 10 százalékot elért szürke következik. A természetes színek (arany, bézs, sárga, narancs, barna) és a piros is 8-8 százalékot értek el, a sokak által kedvelt kéket csak az autóvevők 7 százaléka választotta. Egy nagy szakadék következik, a kék utáni szín, a zöld csak 1 százalékot ért el, csakúgy, mint az összes többi, korábban nem említett szín.
A PPG kimutatása alapján a fehér dominanciájához a legjobban Ázsia és a Csendes-óceán térsége járult hozzá, itt ugyanis majdnem minden második autóvásárló, egész pontosan a 47 százalékuk vette ebben a színben az autóját.
Európában a fehér szín a kis- és kompakt kategória mellett a pickupok és dobozos egyterűek, áruszállítók körében volt a legnépszerűbb, a középkategóriában, a luxuskategóriában a sportautók és a szabadidő-autók között a szürke volt a legnépszerűbb.
Jane Harrington, a PPG autófestékekért felelős menedzsere elárulta, hogy a statisztikák szerint a férfiak a metálszíneket, a nők viszont inkább a gyöngyház fényezéseket részesítik előnyben. Harrington szerint a fehér után a következő slágerszín a kék lesz.
2016-ban a kék 3 százalékot javított az eredményén a luxus-, a közép-, a kis- és a kompakt kategóriában, ezen kívül a trendformálónak tartott nagy nemzetközi autószalonokon kiállított négykerekűek is egyre nagyobb arányban viselnek kék fényezést. Igaz, a fehért hosszabb távon szinte lehetetlen lesz a kéknek megelőznie, mivel a flottások, céges vásárlók előszeretettel választják, mert a hirdetésekhez ez a legideálisabb.