közlekedésbiztonság
A figyelem hiányát nevezte meg a legnagyobb veszélyforrásnak egy online felmérésben tíz válaszadóból majdnem kilenc. A sofőrök a fegyelmezetlen közlekedési magatartást és a figyelmetlenséget is kifogásolták. A nem megfelelő sebesség megválasztása után a figyelmetlenség vagy a figyelemelterelés a halálos kimenetelű közlekedési balesetek fő oka.
A Continental Reifen Austria megbízásából végzett felmérésben májusban összesen 849 sofőrt kérdeztek meg onlinén, 44,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy évente akár 10 000 kilométert is megtesz autójával.
51,6 százalékuk rendszeresen ideges a többi sofőr miatt
A megkérdezettek 87,3 százaléka számára a többi közlekedő figyelmének hiánya jelenti az egyik legnagyobb veszélyforrást, például amikor eltereli a figyelmét okostelefonja, fejhallgatója vagy hasonló. A figyelmetlenség miatti aggodalom teljesen jogos, hiszen Ausztriában több mint minden harmadik sofőr (35,4 százalék) ismerte el, hogy vezetés közben kihangosító nélkül használta a mobiltelefonját.
A második leggyakrabban a figyelmesség hiányát (81,3 százalék) nevezték meg, ezt követi a gondatlan közlekedési magatartás (79,9 százalék). Ide tartozik például, ha egy másik vezető nem jelez irányváltáskor, világítás nélkül vezet, vagy nem tartja be a minimális követési távolságokat.
Tízből nyolc válaszadó nevezte meg további nagy veszélyként a túlzott önbizalmat, valamint a túlzott sebességet (75,8 százalék), a felelőtlen előzési manővereket (73 százalék), az alkohol- és drogfogyasztást (68,7 százalék) vagy a közlekedési ismeretek hiányát (59,6 százalék), mint pl. az elsőbbségi szabályok, közlekedési táblák semmibe vételét.
Ezzel szemben messze a legkisebb gondként (38,1 százalék) a többi közlekedő járművének alkalmatlanságát tartják.
Jó néhányan már balesetet szenvedtek
A megkérdezett sofőrök 40,6 százaléka nyilatkozott úgy, hogy volt már közúti baleset részese.
A vezetést segítő rendszerek támogatást nyújtanak a vezetésbiztonság terén, de az elfogadottság alacsonynak tűnik: a megkérdezett sofőrök mindössze 28,1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bízik az ilyen eszközökben, mert azok segítenek vagy segítettek megőrizni a nyugalmát nehéz helyzetekben.
„A vezetőknek alapvetően az óvatos és figyelmes vezetési stílusra kell figyelniük, és nem csak másokban keresni a hibákat” – hangsúlyozza Robert Dworczak, a Continental szóvivője. A saját vezetési viselkedésen túlmenően a vezetőt segítő rendszerek, mint például az automatikus távtartó vagy a jobbra kanyarodási asszisztens további biztonságot nyújtanak – a vezetők, kerékpárosok és gyalogosok számára.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!