Lotus Theory 1
Theory 1 névre hallgat a Lotus legújabb tanulmányautója, amire állítólag érdemes több pillantást is vetni, mert a már teljes mértékben kínai kézben lévő, de egykor dicső brit sportautó márka legújabb dizájnvonalát vetíti elő. A Lotus Theory 1 a már gyártásban lévő Evija elektromos hiperautónál kisebb, sirályszárnyas sportautót vetít elő, állítólag mintegy 986 lóerővel a lemezek alatt. Mindezt két villanymotorból éri el, amik mind a négy kerékre leadják erejüket, hogy kevesebb, mint 2,5 másodperc alatt elérje a 100 km/h-s sebességet. 70 kWh-s akkumulátora 402 km-es hatótávval kecsegtet, bár nyilván nem maximális terhelésen.
Köszönhetően a szénszál tetemes használatának, sikerült 1,6 tonna alatt tartani a tömegét, ami manapság rendkívüli értéknek számít, pláne egy ilyen szintű sportautónál. Leginkább oldalnézetből válik egyértelművé, hogy a 70-es évek végén még egy James Bond filmben is szereplő Lotus Esprit lehetett az inspiráció, aminek örökli élesen visszafelé ívelt oldalablakait és arányait is. Ha abból indulunk ki, hogy minden modern Lotus E-betűvel kezdődő típusjelölést kap, akkor nem is annyira elrugaszkodott azt gondolni, hogy ez lehet majd az új Esprit.
Két újítás is debütál a Theory 1 koncepcióban. Az egyik a Lotuswear névre hallgató robotikus, haptikus visszajelző rendszer. A Motorskins-szel közösen kifejlesztett adaptív textilborítású robotika rendszer arra hivatott, hogy az ülésen és a kormányon keresztül tapintható visszajelzéseket küldjön a sofőr számára. Ezek gombként is funkcionálhatnak, de arra is felprogramozhatóak, hogy például jelezze a sofőrnek a kormányon, ha kanyarodni kell. A másik fontos újítás a steer-by-wire kormányzás. Ezzel végleg szakítanak mindennel, amiről a Lotus élmény szólt korábban: könnyű kaszni és minél nyersebb gép élmény. Mostantól ugyanis csak elektronikus jelek kommunikálnak majd a kormány és a kerekek között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!