dácsia
A Manifesto koncepcióautó bemutatásával a Dacia megerősíti azon szándékát, hogy olyan márkaként pozícionálja magát, amely a piacon a legjobb ár-érték arányú, elérhető, robusztus és egyszerű, mégis személyes dizájnnal rendelkező autókat kínálja.
"Az autóink fémből, alumíniumból és műanyagból készülnek, varázsolni nem tudunk, de az áraink valószínűleg kevésbé fognak emelkedni, mint a versenytársainké, mert a modelljeink könnyebbek, ezért kevesebb nyersanyagot és kevesebb energiát jelent az előállításuk – nyilatkozta a márka francia vezérigazgatója. Denis Le Vot hozzátette: az autók régóta a fejlődés szimbólumai, most viszont a változás jelképei.
A jelenlegi trendek az autót luxussá teszik és egyre többen „igazolnak át” hozzájuk más, drágább márkáktól. Persze, a Dacia előtt is kihívás, hogy megtalálják az egyensúlyt a költségek, az eladási ár és a vonzerő között és úgy emeljék a minőséget, hogy maradjon a középpontban a márkától már megszokott használhatóság és pragmatizmus.
A román gyártó számára a Manifesto egy platformot jelent az új technológiák kifejlesztéséhez, amelyek komplexek, környezetbarátok és egyszerűen használhatók. A koncept autó, ami olyan szögletes, mint egy Rubik-kocka, karosszériája újrahasznosított műanyag. A műszerfal természetes anyagokból, többek között parafából készült. Az ülések vízállóak, így könnyen tisztíthatóak. A Manifesto innovatív, levegő nélküli gumiabroncsokon gurul, ezért nincs szükség pótkerékre.
Ez egy rendkívül minimalista autó. Nincsenek ajtói, nincs szélvédője, nincsenek ablakai, hogy a vezető a lehető legközelebbi kapcsolatba kerüljön a természettel. Egy különleges koncepció, amely a takarékosságot és a technológiát ötvözi. Az elképzelés egy olyan járműről szól, amely a lehető legkisebbre akarja csökkenteni a környezeti lábnyomát.
Ami a motorokat illeti, Denis Le Vot azt mondta, hogy a Dacia addig, ameddig csak lehet, termikus motorokkal szereli fel autóit.
Forrás: quattroruote.it