autóipari beszállítók

Erős évre számítanak a magyar autóipari beszállítók

2018.06.27.

A magyar autóipar minden idők legmagasabb termelési értékét érte el tavaly, és a PwC autóipari beszállító felmérése erre az évre is bővülést prognosztizál az árbevételben és a foglalkoztatotti létszámban, a növekedésnek a munkaerőhiány szabhat csak gátat – írta az MTI.

A PwC közép-európai kutatását először végezték el Magyarországon, a felmérés során jellemzően nagy és közepes vállalatok válaszoltak. A PwC Magyarország szerdai tájékoztatása szerint a válaszadók negyede a 2017-es árbevétel kétszámjegyű növekedéséről számolt be, 80 százalék feletti kapacitáskihasználtság mellett. A társaságok 44 százalékánál 5 százalék feletti volt a létszámbővülés, ezen belül 22 százalék kétszámjegyű létszámnövekedést jelzett.

A felmérést kitöltő vállalatok csaknem kétharmada 5 százaléknál nagyobb árbevétel-növekedést valószínűsít 2018-ra. A növekedési kilátásokat veszélyeztető kockázatok között első helyen a képzett munkaerő hiánya áll, a válaszadók 78 százaléka értékelte ezt veszélyforrásként.

Az utóbbi években jelentősen megnőtt a képzett szakemberek iránti kereslet, a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak elvállalni egy megrendelést. A kialakult helyzetre a válaszadó cégek 80 százaléka fizetésemeléssel, 64 százaléka saját képzési programokkal, karrierfejlesztéssel reagál. A felmérésben részt vevő vállalatok csaknem fele alkalmaz külföldi munkavállalót, mert a magyar piacról már nem tudja felvenni a szükséges mennyiségű munkaerőt. A beszállítókat egyre inkább foglalkoztatja a robotizáció azokban a munkakörökben, ahol gépekkel helyettesíthetők az alacsony hozzáadott értékű munkakörök.

A magyar járműipar akkor tud régiós szinten versenyképes maradni, ha növeli hozzáadott értékét, minél több innovációs és kutatás-fejlesztési tevékenységet tud az országba vonzani. Szintén kulcsfontosságú a versenyképes tudással rendelkező szakemberek képzése, a munkaerő mobilitásának ösztönzése, illetve a szakmunka elismertségének növelése – idézi a közlemény Végh Bálintot, a PwC Magyarország üzleti tanácsadás üzletágának menedzserét.

A kutatás eredményei alapján a robotika az a technológia, amely 5 éven belül stratégiai fontosságú lesz az autóipari beszállítók több mint 60 százaléka számára Magyarországon. A megkérdezett vállalatok 13 százaléka mérlegeli helyi K+F központ létrehozását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....