dízel motorok

Én azért elfogadnék egy dízel Golfot

2015.09.24.

Amerikaiak, olaszok, franciák köszörülik a nyelvüket a Volkswagenen, amiért trükközött a dízelmotorok kibocsátásának a mérésével. A német cég valóban hibázott, de azért a TDI motorok így is a legjobbak közé tartoznak.

A VW becsapta a vásárlókat, visszaélt a bizalmukkal, a franciák szerint egyenesen meglopta az adófizetőket és az államokat. A botrányba belebukott Martin Winterkorn, a legendás csúcsmenedzser, aki a világ első számú autógyártójává tette a VW-Group-ot.

Köszörülik a nyelvüket a konkurensek is a Volkswagenen, örülnének, ha legalább egy kis időre megszabadulhatnának tőle. Európában ugyanis mindenki tudja, hogy akárhogy is, a német autó a legjobb autó. A VW dízeljei pedig megbízhatóságukkal, strapabíróságukkal, alacsony fogyasztásukkal a legjobb dízelek közé tartoznak.

Ha valaki azt mondaná, hogy ez után a világbotrány után nem kell neki a három éves 1,6-os dízel Golfja, én szívesen átveszem tőle.

Különös fintora a sorsnak, hogy a precíz német ipar termékét épp annak az USA-nak a környezetvédelmi hatósága érte adathamisításon, amelynek autóipara nem pont a környezetbarát technológiájáról híres. Amerika, bár sokat változott az utóbbi évtizedekben, mégis az uszonyos V6-osok őshazája, a benzinvedelő monstrumok szülőföldje, ahol a hetvenes évek olajválságáig senki nem törődött az üzemanyag-takarékossággal vagy a széndioxid-kibocsátással. Az amerikai törvényhozásban a konzervatívok között még mindig általános nézet, hogy a globális felmelegedést nem a szénhidrogének elégetése okozza. Az átlagos amerikai háztartás magától értetődő használati tárgya a nagy testű, nagy teljesítményű motorral szerelt pickup, terepjáró vagy egyterű, amelynek fogyasztását, CO2-kibocsátását nem lehet egy lapon említeni sem egy Golf TDI-vel.

A dízel technológia éppen azért nem tudott gyökeret verni az észak-amerikai kontinensen, mert egyszerűen nem volt szempont, hogy egy autó néhány decivel többet vagy kevesebbet fogyaszt. Mondom ezt annak tudatában, hogy az amerikai autóipar sokat változott az utóbbi évtizedekben, mégis, az átlagos autó ma is kevésbé kifinomult, technikai értelemben egyszerűbb, mint a német autók, azon belül is a VW-Group Passatjai, A6-osai, Q7-esei.

Akárki számára volt fontos, hogy a VW világméretű piaci terjeszkedését megállítsa, Amerikában valószínűleg sikerrel jár. Európában azonban más a helyzet, mások az erőviszonyok. Ám a német kormánynak és az Európai Unió vezetésének is el kell gondolkozniuk azon, hogyan tehetik egyszerűbbé és átláthatóbbá az autóipar szabályozását. A jelenlegi amerikai skandallum ugyanis nemcsak a VW, de Brüsszel veresége is. Ezt a csatát Európa elvesztette, ám a háborúnak még messze nincs vége.

De ha választani lehet egy használt Cadillac és egy dízel Golf között, én még most is a VW-ra szavazok.

Jámbor Gyula

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....