törésteszt

Életveszélyesen törnek a mopedautók

2014.06.04.

Az Euro NCAP szervezet négy mopedautót vetett alá töréstesztnek, az eredmény lehangoló.

Az autók és a motorkerékpárok közötti határmezsgyén tanyázó mopedautóknak négy kereke van, de a motorjuk lökettérfogata inkább a motorkerékpárokéhoz hasonlítható, és az általuk elérhető sebesség (a tesztelt autóknál 35-80 km/h) is főként a városi közlekedésre teszi alkalmassá őket. Rendes B kategóriás jogosítvány nem szükséges a vezetésükhöz, ráadásul a mopedautóknak nem kell teljesítenie azokat a szigorú törésteszteket, amiket a hagyományos autóknak igen.

 

Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP négy mopedautót, a Club Car Villager 2+2 LSV golfautót, a Renault Twizy-t, a Tazzari ZERO-t és a Ligier IXO J LINE 4-et vetette alá töréstesztnek. A frontális és az oldalirányú, 50 km/h sebességgel végrehajtott töréstesztek során mind a négy jármű súlyos hiányosságokat mutatott (fontos hangsúlyozni, hogy a teszek különböztek a normál autókkal végzett töréstesztektől, ezért az eredményeket sem lehet összevetni).

 

A legnagyobb problémák a golfautóra hasonlító Club Carral voltak, a karosszéria váza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött, életveszélyes. Ligier és a Tazzari modelljével voltak a frontális teszt során. Előbbiben nagyon összeroncsolódott a vázszerkezet, és a biztonsági öv felső tartója elvált a karosszéria struktúrájától, a Tazzariban pedig a bábu feje erősen nekicsapódott a kormánynak, mert egyszerűen elszakadt a biztonsági öve.

 

A golfautóra hasonlító Club Car karosszériaváza egyszerűen összecsuklott az ütközés során, és ebben a kormány is több mint fél méterrel hátrébb jött. Ahogy várható volt, a legjobban az egyetlen légzsákos modell, a Renault Twizy teljesített, de ennél a modellnél is súlyos sérülésveszélyt mutattak a töréstesztek. ennek oka a túl merev struktúra, ami nem nyelte el megfelelően az ütközés energiáját.

 

„Aggodalmat keltő, hogy a mopedautók – amelyeknek nem kell a törvény szerint törésteszten megfelelniük – nagyon alacsony biztonságot nyújtanak, a védelmi szintjük messze a normál autók szintje alatt van” – nyilatkozta Michiel von Ratingen, az Euro NCAP szervezet főtitkára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....