törésteszt

Életveszélyesek India legnépszerűbb autói

2014.01.31.

A Global NCAP törésteszten vizsgálta India öt legnépszerűbb autótípusát, mindegyik nulla csillagos eredményt ért el.


Tata Nano

A töréstesztet végző szervezet a Tata Nano (a világ legolcsóbb autója), a Suzuki-Maruti Alto 800, a Ford Figo (a régi európai Fiesta), a Volkswagen Polo és az előző generációs Hyundai i10 ütközésbiztonságát vizsgálta. Ez az öt autó adja az Indiában tavaly elkelt összes új autó egyötödét. Szándékosan minden autónak a legolcsóbb változatát tesztelték, így egyik sem tartalmazott légzsákot, mivel ez Indiában nem kötelező.


Suzuki-Maruti Alto 800

Katasztrofális eredménnyel zárult a teszt, mind az öt autó nulla csillagos eredménnyel végzett a 64 km/h sebességgel végzett frontális törésteszten. A Hyundai i10, a Suzuki-Maruti Alto 800 és a Tata Nano karosszériája teljesen összecsuklott a törésteszteken, ami azt valószínűsíti, hogy az ezekben ülő utasok valószínűleg súlyos, életveszélyes sérülést szenvedtek volna. A Global NCAP szerint ezek az autók strukturálisan annyira gyengék, hogy még az sem segített volna az utasaikon, ha lett volna az autókban légzsák.


Hyundai i10

Csak a Volkswagen és a Ford gyűrődőzónája működött rendesen, ezeknek az autóknak egyben maradt az utascellája. Azonban e kettő közül is csak a Ford teljesítette az ENSZ minimális biztonsági előírásait (mivel a vezető éppen nem fejelte le a kormányt), amelyet egy kisebb sebességgel, 56 km/h órával elvégzett törésteszten vizsgáltak.


Volkswagen Polo

„India az egyik legfontosabb autópiac és kisautó gyártási központ a világon, ezért különösen aggasztó azt látni, hogy az itteni autók biztonsági szintje 20 évvel van elmaradva az európai és észak-amerikai szinttől” – nyilatkozta a tesztek után Max Mosley, a Global NCAP elnöke.


Ford Figo (régi európai Fiesta)

A teszt után a Volkswagen úgy döntött, hogy szériafelszereltség részévé teszi a két első légzsákot minden Polón Indiában, az ilyen felszereltségű német kisautó eredménye így 4 csillagra javult. A Global NCAP az értékelésében kiemelte, hogy a Tata Nanónak nincsenek hárompontos biztonsági övei a hátsó ülésen, így ebbe a kocsiba hátra nem lehet szabályosan egy biztonsági gyerekülést betenni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....