mobilitás
A válaszadók fele szerint a tulajdonlás vagy a lízing költségei túl magasak – a legtöbbjük véleménye az, hogy az utazás sokkal izgalmasabb az igény szerinti és a megosztott szállítási szolgáltatással.
Az 1250 megkérdezett fogyasztó csaknem 40 százaléka úgy véli, miközben az utazási eszközök hozzáférhetősége szükségszerű, a jármű birtoklása nem az. A városi válaszadók 57 százaléka mondta azt, hogy az A pontból B pontba való eljutásnak egyáltalán nem feltétele egy jármű tulajdonlása.
Egy ilyen felfedezés figyelmeztető hang kell, hogy legyen a privát tulajdonú autók és tehergépjárművek gyártásába, azok kereskedelmébe, valamint a fenntartásába jelentős befektetéseket meglépő iparnak.
Éppen ezért az autóipar jelentős hangsúlyt helyez új kereskedelmi modellekkel való kísérletezgetésre. A Mercedes Benz, a BMW és a General Motors például elindított egy előfizetési programot és rövid időszakra szóló bérleti szolgáltatást, ahol a kereskedők birtokolják a gépkocsit, és díj fejében átadják a fogyasztóknak használatra.
„Azt gondoljuk, az ilyen konstrukció akár azt is okozhatja, hogy potenciálisan 40 százalékkal csökkenhetnek e járműeladások” - nyilatkozta Isabelle Helms, a Cox Automotive kutatási és piacelemzési alelnöke.
A felmérés szerint az olyan szolgáltatások, mint az Uber és a Lyft által nyújtottak, a legfigyelemreméltóbbak az új szállítási modellek közül, és a válaszadók 40 százaléka nyilatkozta, hogy használ ilyet.
A rövidtávú bérlési piac ugyanakkor fragmentált, mivel számos opciót kínálnak a fogyasztóknak. Az olyan új utazási modell, mint a jármű előfizetési program, a fiatalok és a technikát értő fogyasztók között népszerű a Cox jelentése szerint.
Minden negyedik megkérdezett fogyasztó nyilatkozta azt, hogy tudomással bír az autógyártók és kereskedőcsoportok előfizetési szolgáltatásairól.
Fordítás: Lehőcz Rudolf