járműértékelés

„A DS a francia elegancia négykerekű megtestesítője”

2020.02.05.

Interjú Kanalas Gergellyel, a DS Automobiles hazai márkavezetőjével.

Szerző: Heimer György

A cápaszájú, hidropneumatikus Citroen DS a kilencszázötvenes, -hatvanas évtizedekben a világ legsikeresebb négykerekűi közé tartozott. Ma a Peugeot-Citreon csoport (PSA) e jövőbe mutató modellről nevezte el a néhány éve életre hívott prémiumgyártó részlegét. A DS Automobiles tavaly begurult hozzánk is, s most egy év után a bevezetés nem kevés erőfeszítést követelő feladatairól Kanalas Gergely, a márka hazai értékesítéséért felelős vezetője megosztotta tapasztalatait portálunkkal.

autoszektor.hu: A PSA csoport új prémiummárkája, a DS Automobiles nálunk egy éve rajtolt. Ha mérleget von, mit emelne ki?

Kanalas Gergely: Valóban 2019 elején indítottuk a felső-középkategóriájú luxusterepjáró (suv) DS Crossback 7 és félévvel később a kisebb, kompakt DS 3 Crossback hazai forgalmazását. A DS Automobiles mindössze négy éve bújt ki a Peugeot-Citroen csoport szárnyai alól, azzal a nagyra törő céllal, hogy betörjön a prémiumok piacára. Erre a PSA műszaki-üzleti teljesítménye és nem mellékesen globális tőkeereje révén minden esély adott. Mindezzel együtt nem máról holnapra tartó folyamat amíg felzárkózunk a prémiumok nagyjaihoz, hiszen itthon is mindent nulláról kellett kezdenünk. A Peugeot-Citroen márkák importőr-bázisán, a budapesti Nagykőrösi úton felállt az értékesítő-szerviz apparátus, most pedig röpke egy évvel később azt mondhatom 50 autó ment el, s bízom a további növekedésében, mivel most februrártól tovább bővül a választék a plug in DS 7 és a DS 3 akkumulátoros változatával.

autoszektor.hu: Miért az elektrifikálással, s miért nem a modellválaszték szélesítésével folytatták? Hogyan lehet boldogulni két modellel a prémiumok kábítóan gazdag piacán?

K. G.: A DS Automobiles már bejelentette, hogy a következő három év folyamán további négy új modellt dob piacra, mindegyiket egyaránt elektromos és hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt hajtásláncokkal. Én is úgy gondolom, csak sorjában, lépésről lépésre – ez lehet a stratégia. Ma ugye az elektromobilitás az egész autóipar számára a túlélés záloga, s a DS lépéselőnyre tehet szert az élvonalbeli elektromos modellek mielőbbi bevezetésével. Márpedig a plug in DS 7 szerintem felveszi a versenyt a legjobbakkal is. Elegendő csak arra utalni, hogy a 200 lóerős, 1,6-os benzinmotor mellett a mellső és a hátsó tengelyen két villanyos is dolgozik, a rendszerteljesítmény 300 lóerő, a csúcsnyomaték 520 Nm, az összkerékhajtású jármű 5,9 másodperc alatt gyorsul fel az óránkénti 100 kilométeres sebességre. Keresletnövekedést várunk az wltp menetciklus szerinti 300 km hatótávú akkumulátoros DS 3-tól is, hiszen az ilyen kompakt e-autókat a környezettudatos, a zéró emisszióval és az olcsón közlekedni akaró városlakó autósok mindinkább favorizálják.

autoszektor.hu: Egyéves értékesítési tapasztalat alapján van már arról pontos képe, kikből verbuválódnak vásárlóik, milyen igényekkel lépnek fel?

K. G.: Még az eladások megkezdése előtt úgy gondoltam, hogy az ügyfélkör többsége azokból a Peugeot-Citroen autósokból kerül ki, akik több luxust szeretnének. De nem így alakult, vevőink javarésze „kívülről” jött. Ahogy megismertük, ők már szerencsét próbáltak több prémiumtípussal, nincs bennük különösebb márkasovinizmus, de ami a lényeg: mindennél fontosabbnak tartják az egyediséget. Olyan autót akarnak, amely másnak nincs környezetükben. Volt olyan vidéki ügyfelünk, aki csak azért keresett, hogy megtudakolja, ugye biztos nem rendeltek hasonló típust a szomszédságából? Mindez arra is rávilágít, hogy a DS-nek nem feltétlenül a nagy, bevezetett prémiummárkák a versenytársai. Azokat szeretnénk megnyerni magunknak, akik vásárlásaikból eleve kizárják a német gyártmányokat, választási preferenciáikban a ritkaságot tartják fő értéknek.

autoszektor.hu: Azért a DS nem lehet könnyű helyzetben, számtalan remek prémiummodell közül lehet válogatni, e terepen talán még a tömegautókénál is kiélezettebb a verseny. A ritkaságon túl, mivel akarják megnyerni a szalonjukba betérőket?

K. G.: A DS Automobiles a francia elegancia négykerekű megtestesítője. Igaz, a mi kínálatunkban nincsenek sportos lóerőgyárak, helyette a pazar kényelem, a kifinomultság, az előkelő ízlésesség a hívószavaink. Deklaráltan vállaljuk, hogy a DS a nagy múltú francia autódizájn folytatója, beleértve ebbe annak megosztó elemeit is. Mindez persze nem azt jelenti, hogy gyártmányaink műszaki tartalma, menetteljesítménye elmaradna az élvonaltól. A DS 7 esetében külön előnynek tartom, hogy méretében nagyobb, mint a vele azonos kategóriájú versenytársaké. A DS 3-al némileg nehezebb a helyzet, legalábbis itthon, mivel e kompakt SUV prémiumkategóriában a kereslet meglehetősen alacsony, a tavalyi összforgalom alig volt több 300 darabnál. Így aztán a tavaly eladott 50 autónkból 40 a DS 7 Crossback típusból került ki, javarészt csúcsfelszereltséggel, ami jelzi vevőkörünk fizetőképességét.

autoszektor.hu: Amit mond, bizonyára mind előny, de a hazai autósok körében makacsul tartja magát az a hiedelem, hogy a francia autó minősége elmarad a nálunk favoritnak tartott németekétől. Tart ilyen hátránytól?

K. G.: E tévhittel már korábban, citroenes sajtófőnökként magam is küszködtem. Úgy gondolom azonban, hogy a puding próbája az evés. A mi esetünkben ez annyit tesz, hogy a magánvevőink számára a DS 7 árába beépítettünk egy 5 évre szóló díjmentes gondoskodást, beleértve ebbe a kötelező szervizekét is. Közületi vásárlóink is megkaphatják ezt a szolgáltatást, de az már fizetős, mivel nekik egy autó után is jár a flottakedvezmény, e mellé több nem fér a céges vételárba. Mindezen kívül még számos prémiumos szolgáltatással garantáljuk járműveink megbízhatóságát. Ezek sorában az idén bevezetjük, hogy vidéki ügyfeleink szervizre váró autóiért akár házhoz is megyünk, a javítás idejére pedig cserekocsit biztosítunk.

autoszektor.hu: Az előbbiekben már utalt rá, hogy nagy fába vágja fejszéjét, aki profitot akar elérni a prémiumok piacán. A Toyotának évtizedekbe került, amíg a Lexus márkájával beverekedte magát az élvonalba. A Nissanhoz tartozó Infinitinek, vagy korábban a GM féle Cadillacnek is beletört a bicskája Európába, s visszavonulót fújt. Mindent együttvéve, mit terveznek a jószerivel ismeretlen DS Automobiles megismertetéséért?

K.G.: Minden ipari termék piaci bevezetése – pláne ha drága prémiumokról van szó – roppant idő- és tőkeigényes feladat, s hozzáteszem: az Isten pénze sem elegendő hozzá. Az erre szolgáló büdzsénket igyekszünk minél hatékonyabban felhasználni. Ezért bemutatkozáshoz elsősorban a szakmai fórumokat részesítjük előnybe, s olyan rendezvényeken demonstrálunk, ahonnan leendő vevőközönségünket reméljük. Persze, nem kérdés, maga az autóválaszték a legfontosabb, ezen múlik a legtöbb. A DS Automobiles már bejelentette, hogy az idén kijön egy nagy szedánnal, ami reményeink szerint jövőre nálunk is megjelenik. A reprezentatív limuzin örök darab, még akkor is, ha ma sokhelyütt a suv az uralkodó divat.

Névjegy

Kanalas Gergely (42 éves) a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Közgazdász diplomáját, az intézmény francia tagozatán, az ESIAME Budapest, francia-magyar Gazdálkodástani Főiskolán nyerte el 1998-ban, francia nyelven, de emellett kiválóan tud angolul. Ezt követően PR-szakreferens képesítést is szerzett a Skull Kommunikációs Iskolában. Hamar az autóiparba került, itt a Peugeot Magyarországnál kezdte, majd átment a testvércéghez, a Citroenhez, ahol termékmenedzser volt, később pedig ellátta a sajtófőnöki feladatokat is. 2018-végén, a DS Automobiles hazai értékesítő részlegének létrehozásakor őt nevezeték ki márka vezetőjének, e tisztségében ő felel az importért, a járművek jövedelmező árszintjének kialakításáért, a marketing- és a pr-tevékenységért, vagyis a DS Automobiles sikeres magyarországi értékesítési tevékenységért. A DS menedzser nős, egy kisfia van, szolgálati autóként egy DS 7 Crossbacket hajt, a felesleges gőzt pedig hobbiként, futással engedi ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....