Egyetem

Dr. Nagyszokolyai Iván

2013.11.17.

Dr. Nagyszokolyai Iván a hazai autósszakma jó ismerője, egyben közismert alakja, az X-Meditor Kft. üzletág igazgatója, a BME Gépjárművek tanszék oktatója, az Autótechnika folyóirat főszerkesztője. A magyar autógyártás centenáriuma alkalmából (2005) 100 kiemelkedő szakember körének oklevéllel kitüntetett tagja, aki a hazai automobilizmus fejlődéséhez, a magyar tudomány és technika gazdagításához jelentős mértékben hozzájárult.

Budapesten született 1948. december 22-én. A II. Rákóczi Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1967-ben. Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedés mérnöki karán 1972-ben szerez diplomát. Ezt követően a BME Gépjárművek Tanszékén tudományos ösztöndíjas tanársegédként oktat 1974-ig. Pályázat útján kerül győri Közlekedési, Távközlési Műszaki Főiskola Autógépész Tanszékére (később Közúti és Vasúti Járművek tanszék), ahol főiskolai docens címet szerez. 1978-ban hőerőgépek (belső égésű motorok) szakterületen egyetemi doktori címet szerez.

A Főiskolán számos tantárgy tantárgyfelelőse, a Gépjárműdiagnosztika tárgy létrehozója, tankönyvének írója, gépjárműdiagnosztika területeb posztgarduális főiskolai képzés kidolgozója és képzési felelőse. Számos kutatás-fejlesztési munka témafelelőse.

1995-től napjainkig a BME Közlekedésmérnöki Kar Gépjárművek tanszék adjunktusaként folytatja oktatói pályáját és 1995-1996 között egyidejűleg ellátja a Leier cégcsoport autós ágazat főmérnöki teendőit. 1996-tól napjainkig az X-Meditor Lapkiadó Oktatás- és Rendezvényszervező Kft. Autóinformatika Üzletágának igazgatója, majd az Autótechnika folyóirat főszerkesztője.

A Magyar Tudományos Akadémia Belsőégésű motorok albizottságának tagja.

Találmánya: detonáció intenzitásmérő műszer, futóművizsgáló berendezés.

1991-től közreműködésével megalakul az Autójavítók és Autókereskedők Szakszövetsége (AJAKSZ), amely az első szakmai érdekképviseleti szervezet e szakmakörben a rendszerváltás után Magyarországon. Az AJAKSZ-nak nem csak alapító tagja, hanem alelnöke is egészen 1998-ig. 1998-tól a szervezet Autószerelők Országos Egyesülete néven működik tovább, az alelnöki, majd ügyvezető igazgató tisztséget tölt be 2009-ig.

1991-1997. között a Szaki és a Szaki-tanuló szakmai folyóiratok alapító főszerkesztője, állandó szerzője.

1993-ban megjelenik első szakkönyve Gépjármű-elektronika I. címmel, amelyet társszerzőként publikál.

1996-2002. között a Karosszéria című szakmai folyóirat alapító főszerkesztője.

1998-1999. között az Autószaki-Junior szakképzési folyóirat főszerkesztője, állandó szerzője.

1998-2002. között a havonta megjelenő Autószaki szakmai folyóirat alapító főszerkesztője, állandó cikkírója.

1999-2002. között a Járművek, a Gépipari Tudományos Egyesület műszaki folyóiratának felelős szerkesztője.

2000-2002. között az Autóház szakmai folyóirat alapító főszerkesztője, állandó cikkírója.

2002. óta az Autótechnika folyóirat alapító főszerkesztője, állandó szerzője.

2006. óta „A Jövő Járműve” Járműipari Innovációs Szaklap felelős szerkesztője.

2006.óta a romániai Auto tehnica lapkoordinátor szakmai szerkesztője.

Szakkönyvei sorában jelentős a társszerzőkkel írt, 2005-ben megjelent Dízel befecskendező rendszerek könyve.

2007-ben a Rendszeres Környezetvédelmi Felülvizsgálat tanúsítványadó tankönyveként kiadott „Zöld könyv” egyik szerzője.

Az Autodiga szakkiállítás társakkal alapítója, szervezője.

2008-tól a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesületének (GVOE) alapítója és elnöke.

Az általa szerkesztett szakmai folyóiratok, a szakmai könyvek és szakcikkek formájában megjelenő szakmai publikációi, valamint a vállalkozók részére rendszeres megtartott szakmai tanfolyamokon elhangzó előadásai révén érdemei vannak a magyar gépjármű javítóipar szakmai továbbképzésében, az új technikák, gépek, berendezések megismertetésében, a javítóipar keleti márkákról a nyugati gyártmányú autókra történő átállás szakmai, szakképzési, ismeretterjesztési, szakírói feladatainak teljesítésében.

2007-ben a párizsi EquipAuto kiállítás Nagydíját odaítélő nemzetközi szakmai zsűribe kapott meghívást.

Szakmai kitüntetések birtokosa (MTESZ, Széchenyi István Egyetem, KHEM Baross Gábor díj stb.). A magyar autógyártás centenáriuma alkalmából (2005) 100 kiemelkedő szakember körének oklevéllel kitüntetett tagja, aki a hazai automobilizmus fejlődéséhez, a magyar tudomány és technika gazdagításához jelentős mértékben hozzájárult.

2008-tól nyugdíjas.elhangzó előadásai révén érdemei vannak a magyar gépjármű javítóipar szakmai továbbképzésében, az új technikák, gépek, berendezések megismertetésében, a javítóipar keleti márkákról a nyugati gyártmányú autókra történő átállás szakmai, szakképzési, ismeretterjesztési, szakírói feladatainak teljesítésében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..