Continental

Continental: jól teljesítenek a nyári gumik

2014.04.07.

Kiemelkedően jó eredményeket értek el az idei nyáriabroncs-teszteken a Continental csoport termékei. A Continental márka négy prémium nyáriabroncs-típusa is győzelmet aratott az összehasonlításokban, de a Continental csoporthoz tartozó Uniroyal, Barum és General Tire márkák abroncsai is kiválóan teljesítettek.

Kettős győzelmet aratott a ContiSportContact 5

A ContiSportContact™ 5 egyértelmű győzelmet aratott a német Auto Club Europa és az osztrák ARBÖ autóklubok, valamint a német GTÜ műszaki szakértői intézet 11 abroncsot felvonultató közös tesztjében. A mérések során száraz és vizes úton is a legrövidebb fékutakat nyújtotta az abroncs, amelynek példás irányíthatóságát is kiemelték a tesztelők. A 225/45 R 17 méretű gumiabroncsokat vizsgáló, a környezeti szempontokra is kiterjedő, 12 tesztkritériumból álló értékelésben a lehetséges 190-ből 143 pontot gyűjtve diadalmaskodott a Continental sportos abroncsa. A ContiSportContact™ 5 100 km/órás sebességről, száraz útfelületen mért fékútja 5 m-rel – azaz egy teljes autóhosszal – volt rövidebb, mint a mérésben legrosszabbul teljesítő ázsiai abroncsé.

A Continental csoport budget kategóriás terméke, a Barum Bravuris 3 is jól szerepelt a tesztben. Az „Ajánlott” minősítést kapott abroncs különösen jól teljesített a környezeti szempontokat és az ár-érték arányt vizsgáló kritériumok tekintetében.

Az Auto Zeitung 12 nyári abroncsot összehasonlító tesztjében is a ContiSportContact™ 5 bizonyult a legjobbnak. A szakértők kiemelték az abroncs tesztben nyújtott legrövidebb fékútját, a jelentős biztonsági tartalékait, valamint a kiváló menetteljesítményét és az alacsony gördülési ellenállását is. Az autós magazin 225/50 R 17 méretben tesztelte az abroncsokat, és a tesztelők összegzése szerint „A vizes és száraz útfelületen is kiválóan teljesítő ContiSportContact™ 5 egyszerre képes remek menetteljesítményt és teljes körű biztonságot nyújtani minden körülmények között, így megérdemelten lett a teszt győztese.” Ebben a tesztben is megmutatkoztak a prémium termékek és az olcsóbb abroncsok közötti különbségek.

Ugyancsak 225/50 R 17-es méretben, ám 50 nyári gumiabronccsal hajtott végre tesztet a német AutoBild autós hetilap. A tesztben előbb az abroncsok 100 km/óráról mért fékútjait vizsgálták száraz és vizes útfelületen, és csak az ezekben a mérésekben a legjobban teljesítő 15 abroncs került be a teszt második körébe. A ContiSportContact™ 5 a szárazon elért 35,4, és a vízen mért 47,5 m-es fékútjával könnyedén vette az első akadályt, kiemelkedő vezethetőségének, alacsony gördülési ellenállásának és példás kiegyensúlyozottságának köszönhetően pedig a második körben is remekül teljesítve „Példás” értékelést kapott a tesztelőktől.

A vizes és száraz úton is mért rövid fékútjának köszönhetően ugyancsak bekerült a teszt második körébe a Continental csoport General Tire márkájának Altimax UHP abroncsa is, amely „Jó” értékeléssel zárta a tesztet.

Jelentős minőségi hiányosságokra derült fény a tesztben az egyik indiai gyártó gumiabroncsa kapcsán, amelynek egy nagysebességű terhelési próba során levált a futófelülete, egyedüliként a tesztelt gumiabroncsok közül.

A Continental az elmúlt 50 év legsikeresebb márkája

A ContiPremiumContact™ 5 végzett az élen az Auto Motor und Sport 11 nyári abroncsot vizsgáló tesztjében. A német autós szakfolyóirat tesztelői a remek lassítóképességet, a kanyarstabilitást és a nagy biztonsági tartalékokat emelték ki a Continental prémium abroncsával kapcsolatban. A második helyet a Continental csoport esőspecialistája, az új Uniroyal RainSport 3 szerezte meg a 205/55 R 16 méretű gumiabroncsokat összehasonlító tesztben, köszönhetően a kiemelkedő vizes útfelületen mutatott teljesítményének, valamint a szárazon is stabil kanyarstabilitásának és a jó irányíthatóságának.

Az aktuális győzelem mellé az „50 év abroncstesztjeinek abszolút győztese” címet is elnyerte a Continental az Auto Motor und Sport szerkesztőségétől. Az abroncsteszteket 1964 óta végző tesztcsapat az elmúlt 50 év eredményeit összesítve arra jutott, hogy 15 első, 16 második és 10 harmadik hellyel egyértelműen a Continental számít a legsikeresebb márkának az Auto Motor und Sport abroncstesztjeinek fél évszázados történetében.

ContiSportContact 5 P és a ContiCrossContact UHP is a győztesek között

6 nagyteljesítményű sportautókra való gumiabroncs között szerzett első helyet a ContiSportContact™ 5 P az Autobild Sportscars tesztjében. A 19 colos méretű abroncsokat egy 450 lóerős, hátsókerék hajtású Ford Mustang Boss 302 tesztautóra szerelve vizsgálták a tesztelők, az első tengelyen 255/40 R 19, a hátsón 285/35 R 19-es méretben. A mezőnyben egyedüliként „Különösen ajánlott” minősítést kapott a minden tesztelt kritériumban kiemelkedő teljesítményt nyújtó UHP abroncs, amely emellett jelentős biztonsági tartalékaival is felhívta magára a figyelmet. A sportabroncsok esetében kiemelkedően fontos száraz felületi méréseket fölényesen megnyerő ContiSportContact™ 5 P-t a vizes úton mutatott teljesítménye miatt is dicsérték a tesztelők, akiknek összegzése szerint a Continental terméke „Hibátlan prémium abroncs, meggyőzően sportos vezethetőséggel mindenféle időjárási körülmények között. Pontos kormányzás, jó vízre felúszás elleni védelem és rövid fékút száraz úton. Mindent egybevetve a Continental sokoldalú abroncsa a teszt egyértelmű győztese.”

A Gute Fahrt, a német Volkswagen és Audi tulajdonosok magazinjának tesztjén a Continental nagyteljesítményű szabadidőautókra való abroncsa, a ContiCrossContact™ UHP végzett az első helyen. A 10 különféle európai, ázsiai és amerikai gyártóktól származó, 235/55 R 17 méretű gumiabroncsot vizsgáló tesztet egyedülállóan kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően nyerte meg a Continental prémium terméke. A szakemberek véleménye szerint „Egyedül a ContiCrossContact™ UHP ért el kiemelkedő eredményeket a gördülési ellenállás és a vizes fékút tesztjében egyaránt, utóbbi ráadásul toronymagasan a legjobb volt az egész mezőnyben.” A magazin tesztelői szerint a mérésekhez is használt Volkswagen Tiguan vásárlóinak több mint a fele a tesztelt 235/55 R 17-es méretű abroncsokkal rendeli meg autóját, de a Volkswagen szabadidőautója mellett számos további közepes méretű SUV és terepjáró számára is ideális a tesztelt méret.

Ez a teszt is rámutatott a Continental csúcsminőségű prémium abroncsai és az olcsó ázsiai gumiabroncsok közötti jelentős minőségi és biztonsági különbségekre. Amíg a tesztautó ContiCrossContact™ UHP abroncsokkal szerelve 40 m alatt állt meg 100 km/óráról, addig az olcsóbb ázsiai abroncsokon 11 m-rel hosszabb fékútra volt szüksége, ami a magazin tesztelői szerint „vészhelyzetben totálkárt, vagy akár még annál rosszabbat is jelenthet.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....