beszállító
A Conti főnöke, Nikolai Setzer: "Van esélyünk arra, hogy az előrejelzésünk felső végéhez érjünk." (Fotó: Continental)
A Continental autóipari beszállító optimista a jelenlegi negyedévet illetően. "A korrigált működési árrés tekintetében a legutóbbi kitekintésben említett tartományban vagyunk: 5,2-5,6 százalék" - mondta Nikolai Setzer. "Van esélyünk arra, hogy az előrejelzésünk felső határán landoljunk."
A hírt pozitívan fogadták a tőzsdén. Az idén erősen megrendült részvény jelentősen emelkedett, és délután a Dax csúcsán állt.
A negyedik negyedév elején az volt a legizgalmasabb kérdés, hogy lesznek-e ismét magasabb termelési adatok. Az IHS piaci adatszolgáltató most azt állítja, hogy a negyedik negyedévben 18 százalékkal több járművet gyártanak majd világszerte, mint a harmadikban. "Ez jelentős. Ez is megfelel az elvárásainknak" - mondta Setzer. "Ez azt jelenti, hogy a 2021-es évre előre jelzett 32,5 és 33,5 milliárd euró közötti értékesítési tartományon belül vagyunk."
Ellenszél volt az árak emelkedése miatt, különösen a természetes és szintetikus gumi esetében. Ettől a Setzer csak "idén 550 millió eurós többletköltséggel" számol. Mivel nem tételezzük fel, hogy "ez egy rövid távú jelenség, ezért módosítanunk kell az árstruktúránkat.
A beérkező megrendelések azt jelezték, hogy a Continental autóipari részlege növekedni fog. "Az év első kilenc hónapjában 13 milliárd euró értékben kaptunk megrendeléseket az autóiparban" - mondta Setzer. "15 százalékkal haladjuk meg az ott elért eladásokat ebben az időszakban. Ez azt mutatja, hogy növekedni fogunk."
A vezérigazgató Ázsiában lát lehetőséget a felzárkózásra: "A Continentalnál jelenleg az eladások 24 százaléka érkezik egész Ázsiából. Ez természetesen nem túlzott arány az ottani piacok méretéhez képest, ellenkezőleg: tudjuk és akarjuk, hogy továbbra is aránytalanul növekedjen ott."
Enyhülés várható a chipválságban
2022 második felére a chipválság enyhülésére számít: "Mai szempontból a félvezetőgyártás kapacitásbővítése, az alternatív forrásokból történő beszerzés, valamint az egyedi termékek átalakítása enyhülést hoz az év második felében." Az, hogy ennek hatására mennyit javul a helyzet, nemcsak az autóipari kereslettől függ, hanem más iparágak fejlesztéseitől is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!