prognózis
Hónapok óta keseríti meg a világ járműgyártóinak életét a félvezetők, más néven chipek hiánya. Hiába lódult meg az autók iránti kereslet, ha a gyártás akadozik, olykor hetekre leáll.
Minden gyártót érint, így a Volkswagent is. Fotó: VW
Az autóipar egyik nemrégiben készült tanulmánya szerint a félvezetők hiánya körülbelül ötmillió jármű termeléskiesését eredményezi ebben az évben. Az év végéig 74,8 millió új regisztráció várható világszerte, ami 9,3 százalékkal több, mint a koronavírus tombolásakor, azaz 2020-ban - derül ki Ferdinand Dudenhöffer elemzéséből, amelyet a Duisburg Center Automotive Research-ben végeztek.
Szűk keresztmetszet nélkül azonban körülbelül 80 millió autót lehet eladni. A tanulmányt a német sajtóügynökség rendelkezésére bocsájtották, amelyből "Welt am Sonntag" idézett részleteket.
Porsche-gyártás Németországban. Az idei év első öt hónapjában a globális autópiac 34 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Fotó: Porsche
Dudenhöffer kifejtette, hogy intézete részletesen kiértékelte a várható termeléscsökkentéseket. Kiderült, hogy a helyzet az év második felében rosszabb lesz: "A szállítási idők hosszabbak lesznek, és 2022-ben még mindig lesznek chiphiány miatt gyártási leállások."
Kevesebb növekedés az év második felében
Az idei év első öt hónapjában a globális autópiac 34 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - derül ki a tanulmányból. Az év második felében a növekedés valószínűleg lényegesen kisebb lesz. Csak hétfőn csökkentette az autóipar szövetsége (VDA) az idei német gyártási előrejelzését 4,0 millió autóról csupán 3,6 millió járműre.
Dudenhöffer intézete feltételezi, hogy a félvezetőknek a hiánya 2023 elejére is hatással lesz. Ezt követően egy új probléma jöhet, amely az elektromos autók akkumulátorait érintheti.A tanulmány szerint legalábbis ideiglenesen a lítium-ion akkumulátorok iránti kereslet meghaladja a kínálatot.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!