koncepció

A BMW vezérigazgatója szerint viszonyítási alapként használják majd autóikat a jövőben

2023.01.16.

A BMW Csoport nemrég bemutatott „Új Osztály” elnevezésű dizájn lehet a viszonyítási alap az elektromos jármű-iparban, hatótávolság, töltési idő és árazás tekintetében.

Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója szerint az „Új Osztály” fantázianevű projekt lehet a jövő viszonyítási alapja az elektromos autó-iparban. A Las Vegas-i CES-rendezvényen bemutatott i Vision Dee nevű koncepcióautón keresztül szemléltették, milyen ötletekkel készül a BMW a jövőbeli elektromos autói gyártásához.

A „Neue Klasse” lényege, hogy egy futurisztikus, modern és letisztult dizájn jelenjen meg a járművekben. Zipse szerint ez a fajta szemléletmód nem csak a kozmetikai és kinézetbeli értékeken látszik meg, de kijelölheti az utat bizonyos aspektusokban is.

Az első modell, amely az új elektromos platformra épül, valószínűleg egy középkategóriás szedán lesz, amely a 3-as szériát válthatja, bár a cég egyelőre nem erősítette meg teljesen ezt az állítást. Azonban az biztos, hogy a modell a BMW debreceni gyárában készül majd és előreláthatólag 2025-ben kerül piacra. Zipse szerint „osztályelső” technológiai újítások lesznek benne.

A vezérigazgató szerint az Új Osztály hatótávolság, töltési idő és árazás tekintetében is új osztályt fog teremteni, vagyis szerinte más gyártók ezekhez a modellekhez igazítják majd saját modelljeiket.

Az i Vision Dee koncepció az Új Osztály előfutára. (Forrás: BMW)

Az új platformról már biztosan lehet tudni, hogy az újonnan fejlesztett hengeres cellákat kapja majd, amelyek előreláthatólag 20 százalékkal növelik majd az átadott energia erejét, vagyis csökken majd a veszteség az áramátadás során. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 30 százalékkal gyorsabb töltési időt és 30 százalékkal több hatótávolságot ígérnek a BMW fejlesztői, a mostani akkumulátorokhoz képest.

Az ilyen cellák előállítása is olcsóbb, emellett egyből az akkumulátorba építik be őket, ezzel átugornak egy lépést, amelynek köszönhetően még kevesebb veszteséggel lehet számolni. Az új cellák nikkel-alapúak és kisebb kobaltkoncentrációt tartalmaznak, emiatt is lesznek olcsóbbak.

Zipse azt is megjegyezte, hogy a továbbiakban más akkumulátorokat is fejlesztenek majd az új modellekhez, azt azonban nem mondta el, hogy jobb minőségű, szilárdtest-akkumulátorokról, vagy az olcsóbb, lítium-vasfoszfátos (LFP) akksikról lesz szó. Utóbbi akkumulátort más gyártók használnak elektromos autóikban, leginkább a Tesla alkalmazza ezt a technológiát.

Az Új Osztály eredetileg hidrogén hajtásláncot kapott volna, de Zipse elmondta, hogy végül más megoldás mellett döntöttek, azt azonban nem mondta el, pontosan mi is lesz ez.

A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy a Dee koncepcióautó csupán az, ami, egy koncepcióautó, tehát nem teljesen tükrözi az érkező szedánt, viszont rengeteg elemét átveszik majd a tényleges modell gyártásakor, többek között a futurisztikus, letisztult belsőt is.

Ennek kapcsán Zipse azt is elhintette, hogy a BMW azon is gondolkodik, hogy teljesen elhagyják a műszerfalat és a Dee koncepcióját teljesen átemeljék, amelyben a műszerfal csupán egy szélvédő szélességű kijelző, amelyen semmilyen gomb, vagy kapcsoló sincs. A CEO azt is elmondta, hogy az is lehetőség, hogy maga a kijelző sem lesz része az autónak, csupán hangvezérlés útján lehessen beállításokat végezni az autóban.

A szélvédő szélességű, faltól falig kijelző lehetséges, hogy a valódi modellben is jelen lesz. (Forrás: BMW)

Ez merész ötlet, mivel rengeteg hibalehetőséget tartogat és olyannyira a technológiára hagy mindent az autó, amely könnyen balesethez vezethet, Zipse azonban derűlátóan gondolkodik erről a lehetséges fejlesztésről is.

A BMW korábban azt is bejelentette, hogy az Új Osztály modelljei több szintű önvezetést is tartalmaznak majd, a 2-es Szint Plus például kéz nélküli kormányzást tesz lehetővé, azonban az utat továbbra is a sofőrnek kell figyelnie. A 3-as Szint azonban már teljes önvezetést ígér, ahol szenzorok és mechanikák tucatja irányítja az autót és figyeli a környezetet, valamint mesterséges intelligencia számít minden lehetségesen bekövetkező eseményt annak érdekében, hogy elkerüljön egy esetleges balesetet.

Az Új Osztály előreláthatóan csak a középkategóriára fog fókuszálni. A kisebb járműveknél, valamint a prémium, magasabb szegmenseket egyelőre nem akarják érinteni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....