AvtoVAZ
Az orosz sikerpropaganda szerint a Volgai Autógyár (AvtoVAZ) növelni szeretné gyártási kapacitását a Togliatti városában található fő összeszerelő soron. A hivatalos közlés szerint a vállalatnak az első félévben mintegy 70 000 autót sikerült legyártania. Az év végéig az autóipari óriásvállalat összesen 140 000 járművet szeretne legyártani.
Ami a népszerű Vesta modellcsalád gyártásának újraindítását illeti, azt csak 2023 első negyedévének végére tervezik. Az ígéretek szerint jövő tavaszra a Vesta gyártásához szükséges valamennyi berendezés üzemképes lesz.
Az autógyártó szerint a cég zászlóshajójának számító szedán összeszerelésének újraindítása után a gyártási kapacitás elérheti az évi 400ezer darabot. Az utolsó Vesta augusztus 4-én gördült le az Izsevszki Autógyár futószalagjairól. A termelést abban az üzemben ezzel befejezték – a dolgozói kollektíva heves tiltakozása ellenére. A munkások még Putyinnak is levelet írtak, nehezményezve a cég eljárását.
A gyártósor leállítását megelőzően a típusból mintegy 800 szedán, kombi és ezek keresztváltozata készült. A járművek legolcsóbb verzióinak „gyári” ára 1,63 millió rubel (kb. 10.5 millió forint). Természetesen a kereskedőknél sokkal többe kerülhetnek.
A Volgai Autógyár tavaly tavasz óta rendszeresen üresjáratban vegetált az Oroszországgal szemben bevezetett nemzetközi szankciók hatásai miatt. Június első napjaiban a vállalat megkezdte a „fapados” Lada Granta gyártását.
Augusztus 1-jén a termelés kibővült a klasszikus, háromajtós Niva Legend terepjárókkal.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!