SsangYong
Az új Rexton formáját a tavaly a Párizsi Autószalonon bemutatott LIV-2 tanulmányautó inspirálta. Sokkal befogadhatóbb ez a dizájn, mint amit a márka korábbi modelljeinél megszoktunk, a Tivolival való rokonságot a hátsó sárvédő ívelése jelzi. Profilnézetből látszik, hogy a formatervezők inkább a jó helykínálatra helyezték a hangsúlyt, és nem próbáltak kupés tetővonallal követni a trendeket.
A Y400 kódnéven fejlesztett dél-koreai szabadidő-autó annak ellenére lett könnyebb, hogy a méretei megnőttek: 4850 mm hosszú, 1920 mm széles és 1800 mm magas, a tengelytávja 2865 mm, vagyis nagyobb, mint azonos származású konkurense, a Hyundai Santa Fé.
A Rexton mozgatásáról egy kétliteres benzines turbómotor vagy egy 2,2 literes dízelmotor gondoskodhat. Előbbihez egy hatfokozatú Aisin, utóbbihoz hétfokozatú Mercedes-Benz automataváltó csatlakozik. Dél-Koreában hátsókerék-hajtású verziót is árulnak belőle, de Európába valószínűleg csak az összkerekes, felezővel is ellátott Rextonok jutnak majd el év vége felé.
A legnagyobb Ssangyong belső tere is nagy fejlődésen ment keresztül, a hangulat határozottan prémiumautós. 9,2 colos a központi érintőképernyő mérete, ezen jelenik meg a körkörös kamerarendszer képe, a raktérben 220 V-os csatlakozót is kialakítottak, az okos csomagtérajtó magától kinyílik, ha kulccsal a zsebben 3 másodpercig a kocsi mögött állnak.
Teljes a vezetéstámogató rendszerek kínálata: vészfék-asszisztens, sávváltás-segéd, keresztirányú hátsó forgalomfigyelő, holttér-figyelő és adaptív tempomat is van.