járműgyártó

Bemutatkozik az új Range Rover Sport

2022.05.12.

Az új Range Rover Sport újraalkotja a sportos luxus fogalmát: könnyedén társítja a magabiztos, ösztönösen kezelhető közúti dinamikát a Range Roverekre jellemző kifinomultsággal, progresszív formatervezéssel és online szolgáltatásokkal. A harmadik generációs modell minden elődjénél kívánatosabb, fejlettebb és dinamikusabb.

A nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncok sorában a hathengeres, megnövelt hatótávolságú elektromos hibridek mellett egy új fejlesztésű, lenyűgöző erejű V8-as, valamint hathengeres Ingenium mild hybrid dízel- és benzinmotorok is megtalálhatók. 2024-től tisztán elektromos hajtással is elérhető lesz a modell, igazodva a Land Rover villamosítási stratégiájához.

Az új Range Rover Sport kétféle (HSE és Autobiography) felszereltségi szinten választható, valamint a gyártás első évében egy specifikusan összeállított First Edition modellváltozat is rendelkezésre áll.

A formatervről részletesen

A Range Rover Sport kifinomult külső megjelenése semmilyen más modellel nem összetéveszthető. A feszes felületek, a dinamikus kiállás és az azonnal felismerhető profil, amelyet tökéletesen hangsúlyoznak ki a visszafogott részletek és az izmos arányok: mindez egy ugrásra kész, magabiztos járműre utal.

A Range Rover Sport jellegzetes személyiségét rendkívüli arányai emelik ki, a rövid túlnyúlásoktól kezdve a határozott orrkialakításon át az elöl és hátul egyaránt erősen döntött üvegfelületekig. Ezek a stíluselemek a modell védjegynek számítanak, és olyan erőteljes, impozáns kiállást kölcsönöznek a járműnek, ami magabiztosságot és dinamikát sugall.

A művészien megformált külsőt olyan igényes részletek teszik ellenállhatatlanná, mint a sejtelmes hűtőmaszk és a digitális LED fényszórók, amelyek jellegzetes nappalifény-grafikával hívják fel a járműre a figyelmet. Ezek az esztétikusan egyedi fényforrások, amelyeknél keskenyebbet még soha nem szereltek Land Rover modellre, egy olyan dupla légbeömlő nyílással szerelt, mesterien megformált első lökhárító felett húzódnak, amelyet vízszintesen egy fényezett betét oszt ketté, optikailag szélesebbé téve a jármű orrát. A hatást fekete dekorrészletek erősítik.

Ezek a tökéletesen kidolgozott stíluselemek hátul is visszaköszönnek, az elegáns csomagtérajtó teljes szélességében húzódó betétet Range Rover felirat díszíti. Az egybefüggő LED fénygrafika révén most először jelenik meg felületi LED-technológia sorozatgyártású gépkocsin: a megoldás olyan modern, éles körvonalú fénykaraktert rajzol sötétben, amely minden irányból nézve fényes és egybefüggő képet mutat. A jármű teljes hosszában végigfutó, jellegzetes övvonalat a kerékdobok alsó részének újszerű kialakítása, valamint a Range Rover által valaha használt leghosszabb légterelő teszi még hangsúlyosabbá.

A karosszéria letisztult vonalait elegánsan kidolgozott, a lemezek síkjába simuló üvegfelületek, illetve ajtókilincsek teszik még erőteljesebbé; az övvonal rejtett borítása és a lézerhegesztéssel gyártott tetőlemez precíziós, műszaki jellegű, ugyanakkor kifinomult megjelenést eredményez. Ezek a dizájnt elősegítő technológiák nem mellékesen a kiváló aerodinamikai jellemzőkhöz is hozzájárulnak: az új Range Rover Sport közegellenállási együtthatója mindössze 0,29.

Az új Dynamic modell egyedi külső formai elemeivel még határozottabban kiemeli a sportos szabadidőjármű határozott személyiségét. A Satin Grey könnyűfém keréktárcsákat Satin Burnished Copper kivitelű motorházfedél légcserélő nyílások, illetve oldalsó dekorelemek ellenpontozzák, míg a hűtőmaszk és a Range Rover feliratok Matte Graphite Atlas árnyalatúak.

Az egyedi első és hátsó lökhárítókkal, valamint speciális kidolgozású, fényezett alsó burkolatokkal szerelt Dynamic kivitel a Range Rover Sport receptjének legdrámaibb formája.

Az új Range Rover Sport minimalista formajegyei a Range Roverekre jellemző, emelt üléspozíciót kínáló, vadonatúj belső térben is megjelennek. A legmodernebb technológiák és a legfinomabb anyagok kombinációja a testre szabott öltönyök eleganciáját a zsigeri vággyal társítja. A sportos vezetői környezet dinamikus vezetési élményt ígér: a kiváló kilátás mellett magasra húzott, erősen döntött padlókonzollal és intuitív technológiákkal veszi körbe a vezetőt.

A belső térben olyan innovatív, fenntartható anyagokkal találkozhatunk, mint a finom tapintású, könnyű Ultrafabrics™ prémium szövetkárpit, amely akár tetszetős, új kéttónusú kivitelben is elérhető, illetve rendelhető egy speciális kárpit opció, amely a műszerfalra és az ajtóbetétekre is kiterjed. A bőrkárpitok kedvelőit prémium Grained, Windsor vagy lágy tapintású félanilines bőrök örvendeztetik. 

Ezek a finom tapintású anyagok tökéletesen harmonizálnak az új Moonlight Chrome belső dekorelemekkel, míg a különböző részletek – például a Meridiannal közösen kifejlesztett, a hátsó ajtók szövetkárpitja mögé rejtett, integrált hangszórók – letisztult, határozott, modern hangulatot teremtenek.

Minden úton magával ragadó

Az új Range Rover Sport fedélzetén minden eddiginél fejlettebb futómű-technológiák mutatkoznak be: ezek képesek megteremteni a létező leginkább magával ragadó, legdinamikusabb vezetési élmény alapjait.

A futómű technológia kiindulási pontját a többféle fémből felépülő, rugalmas jármű architektúra (MLA-Flex) eredendő szerkezeti szilárdsága és ellenálló-képessége adja (a platform az előző generációs Range Rover Sport modellnél akár 35%-kal nagyobb torziós merevséget eredményez). A szerkezetet harmonikusan összehangolták az integrált futómű-szabályozási rendszer által kezelt, kifejezetten az új Range Rover Sport modellhez fejlesztett technológiákkal.

Az új Dynamic Response Pro szorosan együttműködik a legújabb generációs dinamikus légrugózással, amely most először alkalmaz szabályozható kamratérfogatú légrugókat.

A Dynamic Response Pro 48V-os elektronikus aktív oldaldőlés-szabályozó rendszere minden eddiginél hatékonyabban akadályozza meg a karosszéria oldalirányú billenését: mindkét tengelyen akár 1400 Nm-nyi erőt képes kifejteni, így gondoskodva arról a megnyugtatóan magabiztos, kiegyensúlyozott vezethetőségről, amely a karosszéria ívmeneti viselkedésének soha nem tapasztalt színvonalú szabályozásából fakad.

Az új Range Rover Sport minden kivitele alapfelszereltségként kínálja a dinamikus légrugózást; az intelligens rendszer minden eddiginél szélesebb tartományban biztosítja a futómű optimális viselkedését. Ennek érdekében a rendszer képes módosítani a légkamrákon belüli nyomást (minél nagyobb a nyomás, annál feszesebb a lengéscsillapítás), így kombinálva a Range Roverekre hagyományosan jellemző, kiemelkedő rugózási kényelmet a Range Rover Sport modelltől megszokott és elvárt dinamikus vezethetőséggel. Az optimális futómű-reakciók érdekében a jármű folyamatosan ellenőrzi az előtte lévő útszakaszt, és az eHorizon navigációs adatokat figyelembe véve előre felkészíti a felfüggesztést a közeledő kanyarokra.

Az Adaptive Dynamics 2 technológia a dupla szelepes aktív lengéscsillapítók folyamatos szabályozásával mérsékli a nem kívánatos karosszéria-mozgásokat, ezzel tovább javítva a jármű dinamikus képességeit. A rendszer másodpercenként akár 500 alkalommal ellenőrzi a külső körülményeket, így gondoskodva a minden helyzetben tökéletes reakciókról, és – a többi futómű-szabályozó technológiával összehangoltan működve – a Range Rover Sport történetének legprecízebb, legharmonikusabb menetdinamikai képességeit szavatolja.

Az új Range Rover Sport új fejezetet nyit a dinamikus kanyarvételi képességek terén, köszönhetően az összkerék-kormányzásnak, a fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozásnak, valamint az elektronikus aktív differenciálműnek. Az összkerék-kormányzás kis sebességnél az első kerekekkel ellentétes irányban, akár 7,3 fokkal fordítja el a hátsó kerekeket, ezzel fokozva az új Range Rover Sport dinamikus manőverező képességét. Nagy sebességnél az első és hátsó kerekek azonos irányban fordulnak el, így biztosítva kiemelkedő stabilitást. A megoldás a kompakt szegmensre jellemző fordulókörrel, és a jóval kisebb autókat idéző mozgékonysággal vértezi fel az új Range Rover Sport modellt.

Az új Range Rover Sport legkiválóbb futómű-rendszerei mind megtalálhatók a Stormer Handling csomagban, a Dynamic Response Pro technológiától az összkerék-kormányzásig, a nyomatékvektor-szabályozott fékrendszerrel szerelt elektronikus aktív differenciálműtől a konfigurálható programokig. Az utóbbi jóvoltából a vezető személyre szabhatja a jármű üzemmódjait, így az aszfalton és terepen egyaránt egyedi vezetési élményt kínál. A csomagot alkotó rendszerek a P510e elektromos hybrid, illetve a P530 hajtásláncok esetében az alapfelszerelés részét képezik.

Az új Range Rover Sport minden kivitelét nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóval, valamint intelligens összkerék-hajtással szerelték fel. Az utóbbi ösztönösen megérzi, ha a kerekek megcsúszása fenyeget, és úgy aktiválódik, hogy minden menethelyzetben a lehető leghatékonyabb előrejutást biztosítsa, optimális üzemanyag-fogyasztás mellett.

A modell terepképességeit a Land Rover legújabb generációs Terrain Response 2® rendszere fokozza: ez az intelligens technológia minden helyzetben az adott terepviszonyokhoz optimális beállításokat alkalmazza. Az új Range Rover Sport fedélzetén mutatkozik be az újonnan kifejlesztett adaptív off-road sebességtartó automatika, amely a talajviszonyoknak megfelelő, állandó sebességű haladást biztosítva a legtechnikásabb körülmények között is lehetővé teszi a biztonságos előrejutást. A vezető négyféle komfortbeállítás közül választhat; a rendszer pedig intelligens módon ehhez igazítja a gépkocsi sebességét, így a vezetőnek csak a kormányzással kell foglalkoznia. 

A sportos luxus mintaképe

Az új Range Rover Sport minden utazást élménnyé varázsol. A modell annyira sportos és lehengerlő, amennyire csak vezetője szeretné, ugyanakkor a kifinomultság és a komfort terén is többet kínál. A technológiai megoldások és funkciók széles kínálata alakítja ki a modell kettős személyiségét, amelyben egyszerre jelentkezik a fokozott luxus és a vezetőközpontú szemléletmód.

A magával ragadó, mégis komfortos vezetési élmény alapját a 22 irányban elektromosan mozgatható, fűthető és szellőztethető, memóriás első ülések jelentik, amelyek kényelmét masszázsfunkció, valamint oldaltámaszos fejtámlák fokozzák. A felső kategóriás ülések felülmúlhatatlan kényelmet nyújtanak a hosszú utazások során, kanyargós útszakaszokon mégis határozottan tartják a vezetőt. Eközben a hátul utazók minden eddiginél ergonomikusabb üléskialakításnak örvendhetnek: a lábtér 31, a térdhely 20 mm-rel nőtt, ami kényelmesebb üléshelyzetet jelent.

Az opcióként elérhető, új generációs utastéri légtisztító rendszer ideális belső körülményeket teremt, és fenn is tartja azt. A rendszer a PM2.5 szűrőt nanoeTM X technológiával társítva jelentős mértékben csökkenti a kellemetlen szagok, baktériumok és allergén anyagok előfordulását, beleértve a SARS-CoV-2 vírust is4. A második üléssoron egy másodlagos nanoeTM X szűrőt találunk, amely az egész utastérben egyenletesen kiváló légminőséget biztosít. A fejlett CO2-szabályozó funkció jóvoltából az utasok akár indulás előtt, akár menet közben megtisztíthatják a belső tér levegőjét: ez segít a vezetőnek megőrizni az éberségét, az utasok számára pedig egészségesebb környezetet biztosít.

A nagy teljesítményű Meridian audiorendszerek választékában megtalálható Meridian Signature rendszer a legfejlettebb, legnagyobb teljesítményű audiorendszer, amelyet valaha Range Rover Sport modellbe beépítettek. Nem kevesebb mint 29 hangszóró, egy mélynyomó és akár 1430W erősítő-teljesítmény segítségével teremt magával ragadó hangzásvilágot. A fejtámaszokba beépített négy hangszóró eközben személyes komfortzónát teremt a jármű négy utasa számára.

Ebben az új generációs aktív zajcsillapítás2 funkció is szerephez jut: az utastérbe beszűrődő út- és kerékzaj elfojtása révén még kifinomultabb utazási élményt kínál, illetve lehetővé teszi az utasok számára, hogy háborítatlanul élvezzék az új Range Rover Sport hajtásláncának magával ragadó hangzását. Dynamic üzemmódban fokozottan érvényesül a hatás: a fejlett rendszer ekkor kifejezetten az előtérbe hozza a motorhangot. Hétköznapi használat során a kerékdobokban elhelyezett mikrofonok és gyorsulásmérők ellenőrzik a belső térbe jutó zaj mértékét. Ezt követően digitális processzorok számítják ki, milyen hanghullámokkal lehet tökéletesen kioltani ezeket a nem kívánatos zajokat – pont, mint a csúcskategóriás zajszűrős fejhallgatók esetében.

A modern luxus hangulatát ösztönösen működő kényelmi szolgáltatások erősítik: az új Range Rover Sport ajtóba simuló kilincsei az utas kezének közeledését érzékelve kiemelkednek a helyükből, az ajtók csillapítottan csukódnak, a központi zár oldásához pedig elegendő megközelíteni az autót: mindez a lehető legegyszerűbbé teszi a beszállást, méghozzá megőrizve a karosszéria letisztult dizájnját. A központi zár automatikusan reteszel, amint a vezető eltávolodik a gépkocsitól, így gondoskodva a jármű és a csomagok biztonságáról.

Zökkenőmentesen integrált technológiák

A Land Rover nagy teljesítményű elektromos jármű architektúrája (EVA 2.0) az online technológiák tökéletesen harmonikus együttműködését teszi lehetővé, beleértve a vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcióját. Ez az ötletes megoldás 63 különböző elektronikus modul szoftverét képes vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, a távolból frissíteni. Így az új Range Rover Sport egész élettartama során mindig a lehető legfejlettebb technológiákat, innovatív megoldásokat és szolgáltatásokat biztosíthatja utasai számára.

A díjnyertes Pivi Pro szórakoztató rendszer nagy felbontású, ívelt, lebegő 13,1 colos érintőképernyője a modern középkonzol központi elemeként foglal helyet. A navigációs rendszertől kezdve a médialejátszón át a járműbeállításokig minden erről a felületről szabályozható. A rendszer képes kiismerni és megtanulni a felhasználó szokásait, és intelligens módon személyre szabni a fedélzeti élményt, így ösztönösen kezelhető, digitális asszisztensként segítheti a vezető életét.

A Pivi Pro könnyen használható kezelőfelületének nyitóképernyője testre szabható, így a leggyakrabban használt funkciók jeleníthetők meg rajta. A legtöbb funkció mindössze két lépésben elérhető a nyitóképernyőről. A rendszer rezgéssel ad visszajelzést a felhasználónak a sikeres parancsokról. Ennek köszönhetően a vezetőnek ritkábban kell levennie a tekintetét az útról, hogy ellenőrizze, végrehajtotta-e a rendszer az utasítást. A Pivi Pro képernyő mellett egy 13,7 colos digitális műszerfal található az utastérben: ennek nagy felbontású grafikái harmonizálnak a Pivi rendszerével, míg az újrakonfigurálható megjelenítésnek köszönhetően a vezető mindig a számára legfontosabb információkat követheti nyomon.

Az új Range Rover Sport menetdinamikai képességeit és kifinomult viselkedését a legújabb biztonság-centrikus fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) támogatják. A modell összes kivitele rendelkezik vészfékező rendszerrel, 3D panoráma kamerával, első és hátsó parkolóradarokkal, gázlómélység-érzékelővel, ClearSight Ground View7 talajnézeti képpel, valamint kis sebességű manőverező világítással, továbbá sebességtartó automatikával, vezető éberség-felügyeleti rendszerrel, sávtartó asszisztenssel és jelzőtábla-felismeréssel.  

Villamosított menetteljesítmények

A Range Rover Sport modellektől megszokott, kiemelkedő menetdinamikáról villamosított hajtásláncok gazdag kínálata gondoskodik. A választék két megnövelt hatótávolságú elektromos plug-in hybrid modellből, mild hybrid technológiával felszerelt, Ingenium hathengeres benzin- és dízelmotorokból, valamint egy vadonatúj V8 Twin Turbo erőforrásból áll. Az új Range Rover Sport kínálata 2024-ben egy tisztán elektromos hajtású változattal bővül.

Az új P510e plug-in hybrid tökéletesen kielégíti azoknak a vezetőknek az igényeit, akik nagy teljesítményű menetdinamikára, lenyűgözően takarékos erőforrásra és 100 kilométert meghaladó emissziómentes, elektromos hatótávolságra vágynak. Az egység a Land Rover 3,0 literes, hathengeres Ingenium benzinmotorját egy 105 kW-os, nagy teljesítményű villanymotorral, valamint egy 38,2 kWh kapacitású akkumulátorral kombinálja. A teljes rendszerteljesítmény 510 lóerő.

A modell mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, tisztán elektromos hatótávolsága 113 kilométer, ami a valós használatban 88 kilométernyi, emissziómentesen megtehető távolságot jelent – a legtöbb felhasználó számára ez elegendő ahhoz, hogy utazásai 75 százalékát tisztán elektromos üzemben tegye meg6 –, míg a CO2-kibocsátás csupán 18 g/km1. Hosszabb utazások alkalmával a plug-in hybrid hajtáslánc összesen 740 km-es hatótávolságot biztosít.

A kínálatban szereplő P440e plug-in hybrid variáns 440 lóerős rendszerteljesítményt biztosít, a nagyobb teljesítményű plug-in hybrid modellével megegyező elektromos hatótávolság és csekély CO2-kibocsátás mellett. A kifinomult modell könnyedén gyorsul, álló helyzetből mindössze 5,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet.

Az új zászlóshajó, a V8 Twin Turbo modell 530 lóerős csúcsteljesítménye lenyűgöző vezetési élménnyel ruházza fel az új Range Rover Sportot. Mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára (bekapcsolt Dynamic Launch funkció esetén), zsigeri élményekkel gazdagítva a modellkínálatot.

A hajtáslánc-kínálatot nagyteljesítményű P400 mild hybrid soros hathengeres Ingenium benzinmotor, illetve D300 és D350 mild hybrid hathengeres dízelmotorok teszik teljessé.

Utolérhetetlen menet- és terepképességek

Az új Range Rover Sport a Land Rover sportos prémium szabadidőjármű-családjának eddigi legkiválóbb menetdinamikával felvértezett generációja, amely minden elődjénél magabiztosabban mozog az aszfaltutaktól távol. Az intelligens összkerékhajtás (iAWD) a legújabb generációs innovatív hajtástechnológiákkal társítva nyújt rendkívül sokoldalú, kiemelkedően dinamikus menet- és terepképességeket.

Az adaptív off-road sebességtartó automatika az All-Terrain Progress Control rendszer továbbfejlesztett változataként lehetővé teszi a vezető számára, hogy a sebességet, illetve a komfortszintet (négy fokozatban) beállítva haladjon kemény terepen. Ez az első olyan Land Rover modell, amely ezt a technológiát alkalmazza. Az új fejlesztés fokozott terepképességekkel vértezi fel a modellcsaládot, lehetővé téve, hogy vezetőnek technikás terepen semmi mással ne kelljen foglalkoznia, mint a jármű irányításával.

A Terrain Response 2® rendszer automatikusan felismeri a talaj, illetve a terep minőségét, és úgy módosítja a futómű beállításait, hogy az a lehető legjobban tudjon megbirkózni az adott helyzettel. A módosításokról a Pivi Pro érintőképernyőn keresztül tájékoztatja a vezetőt. A technológia a futóműrendszerekkel együttműködve a lehető leghatékonyabban biztosítja az előrejutást terepen.

Az új Range Rover Sport kizárólag a Land Rover Solihull-i gyártóüzemében (Egyesült Királyság) készül majd, ugyanazon az ultramodern gyártósoron, amelyen az új Range Rover is – és ugyanabban az épületben, ahol annak idején a legkorábbi Land Rover Series modellek is készültek. A történelmi helyszín egyben a Land Rover spirituális otthona is, amely most a Range Rover és Range Rover Sport modellek ultramodern gyártóközpontjaként született újjá, megtestesítve a vállalat azon szándékát, hogy megőrizze egyedülálló hagyatékát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....