luxus

Beindult az ultraluxusautó-piac

2019.01.21.

Az európai luxusautó-gyártók sosem látott eladási adatokat jelentenek, miközben továbbra is sikerül megőrizniük modelljeik exkluzivitását.

Az ultraluxus szegmens hat nagy európai szereplője – az Aston Martin, a Bentley, a McLaren, a Ferrari, a Lamborghini és a Rolls-Royce -, valamint az olyan kisebb riválisaik, mint például a Bugatti, vagy a prémium tömeggyártók olyan egyedi modelljei, mint az Audi R8 szupersportkocsi, mind pozitív eladási eredményekről számoltak be 2018 során. A Jato Dynamics adatai alapján az év első nyolc hónapjában ebben a szegmensben 11 százalékos volt a növekedés, azaz január és augusztus között 11 069 ilyen autót vettek a gazdagok.

Bár a hat nagy globális játékos, európai gyökereik révén továbbra is igen fontos piacuk a kontinens. Az Aston Martin a leginkább Európához kötött márka, 2017-ben az eladásai 53 százalékát Európában érte el. A Ferrari is kötődik az öreg kontinenshez, a lovacskás autók 44 százalékát európai vásárlók vették meg. Ugyanez az arány a Bentley-nél 35, a McLarennél 33, a Lamborghininál 26, a Rolls-Royce-nál 22 százalék.

A növekedés oka egyértelműen az, hogy ezek a gyártók mind szakítottak korábbi elképzeléseikkel és az aktuális trendeknek megfelelően változtattak, azaz bővítettek a kínálaton. A kétüléses Lamborghini sportkocsik, a négyüléses Aston Martin luxusautók és a hagyományosan szedán kivitelű Rollsok mellett megjelentek a palettán a szabadidő-autók. Az SUV-k egyelőre nem szorították ki a hagyományos modelleket, a 11 ezres piac többségét sportkocsik teszik ki (8537 autó), a modellek között vezet a Ferrari 488. A szabadidő-autók száma azonban megsokszorozódott, 1201 ilyen modellt adtak el, amivel a kategória megelőzte a szedánokat. Mindez egy modellnek köszönhetően: a Bentley Bentayga egyből a második helyre került a top 10 ben.

A növekedés igazából csak most kapott lendületet, a tavalyi év végén és az idei év elején pedig tovább fokozódott és fokozódik a kereslet a nagyteljesítményű ultra luxus SUV-k iránt. A tavaly nyár óta forgalmazott Lamborghini Urust 2018 végén követte a Rolls-Royce Cullinan, az idei évet pedig várhatóan az Aston Martin DBX sikere zárja majd. A Ferrari-rajongóknak sem kell sokáig nélkülözniük, az olaszok 2022-re ígérik a vérbeli sport SUV-t, a Purosangue modellt. Sajtóhírek arról szólnak, hogy még a Bugatti is szabadidő-autót fejleszt...

Egyetlen gyártó maradt, aki nem kíván részt venni az SUV-őrületben, ez a brit McLaren. Mike Flewitt vállalatvezető azt nyilatkozta a minap, hogy nem a szabadidő-autók ellensége, de a McLaren egyszerűen nem ebben a műfajban játszik.

Az SUV-k mellett azonban a hagyományos sportkocsik fejlesztése sem áll le, sőt. Az Aston Martin bejelentette, hogy a Ferrari és a Lamborghini hegemóniáját középmotoros sportkocsival töri meg 2020-ban. 2021-ben érkezik a teljesen elektromos Lagonda ultraluxus-autó, amelyet a Rolls-Royce és a Bentley négyajtósai ellen küldenek harcba.  A Lamborghini visszatámad, az Aston Martint és a Ferrarit veszi célba új 2+2 személyes túrautójával. Ilyenre nem volt példa az 1968-as Espada óta. Utóbbit várhatóan 2025 és 2027 között dobja piacra a sant'agatai gyártó.

A márkák mindenesetre tele vannak önbizalommal, míg a Ferrari 2017-re hétezres tervet célzott meg, addig 8400-nál is több autót adtak el. Ha lesz SUV is a kínálatban, a 14 ezres eladási tervek sem tűnnek túlzónak. Az Urus várhatóan megduplázza a Lamborghini eladásait, ami idén meghaladhatja összesítve a tízezret. A McLaren sem játszik már kicsiben, 2025-re az értékesítési terve eléri a hatezret. Az Aston Martin a DBX-től várja a megváltást és a tízezres értékesítési darabszám elérését 2021-ben.

A hatok azonban nem ülhetnek a babérjaikon, mert az olyan prémium tömeggyártók, mint a Mercedes-Benz és az Audi rendre több, az ultraluxus szegmenshez tartozó modelljüket értékesítik az európai piacon. Az S-osztályból épített Maybach modellek iránt sosem látott mértékben nőtt a kereslet, több mint 5 százaléka az Európában eladott Mercedes luxuslimuzinoknak 50-60 millió forintos alapárról induló Maybach kivitel. És a Mercedesnél tervben van egy Maybach SUV is...

Az Audi sem tétlenkedik, az ingolstadti gyártó azon dolgozik, hogy a Maybach mintájára felélessze a Horch márkát és megépítse saját ultraluxus limuzinját az A8 L alapjain, dupla áron.

B. Cs.

Top 10 ultraluxus-autó (2018. 1-8. hónap)

1. Ferrari 488 1416 (+21%)

2. Bentley Bentayga 1087 (+4%)

3. Audi R8 1026 (0%)

4. Bentley Continental GT 990 (-6%)

5. Aston Martin DB11 799 (-17%)

6. Lamborghini Huracan 675 (+53%)

7. Mercedes-Benz S-osztály Maybach 452 (+127%)

8. Lamborghini Aventador 428 ((+103%)

9. McLaren 720S 426 (+704%)

10. Ferrari 812 415 (új)

(forrás: Jato Dynamics, ANE)

 

Top 10 ultraluxus-autó Magyarországon (2018)

1. Bentley Continental 4

1. Ferrari 488 4

1. Mercedes-Benz S-osztály Maybach 4

4. Bentley Bentayga 3

4. Ferrari Portofino 3

4. Maserati Quattroporte 3

7. Audi R8 Coupé 2

7. Audi R8 Spyder 2

7. Ferrari GTC Lusso 2

10. Aston Martin DB11 1

10. Ferrari 812 Superfast 1

10. Maserati GranCabrio 1

10. Rolls-Royce Ghost 1

(Forrás: Datahouse)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....