járműgyártás

Az Opel cápakultusza az új Astra Sports Tourer-rel folytatódik

2022.08.16.

Az igazi Opel-rajongók azonnal elkezdenek keresni, amint a márka piacra dob egy-egy új modellt. Nem az alapfelszereléshez tartozó fejlett műszaki és technológiai megoldások érdeklik őket, sokkal inkább egy az autóban “megbúvó tengeri életforma”, a cápa. A tengeri tápláléklánc csúcsragadozójának formajegyeit az Opeleket használók hosszú évek óta fedezhetik fel az autóikban, akárcsak most az új Astra Sports Tourer esetében.

Amíg azonban a legtöbb Opel modell utasterében - például a többszörös díjnyertes Mokka-e és Corsa-e esetében - egyetlen cápa bújik meg, addig az új Astra Sports Tourer-ben több is lakik: egy elöl, egy az autó hátsó részében, de található cápa más, szokatlan helyen is (csak egy tipp: a cápáknak is valahogy energiához kell jutniuk).

Cápák után kutatni az új Astra Sports Tourer-ben - például a plug-in hibridben (WLTP vegyes fogyasztás1: 1.2-1.1 l/100 km; CO2: 27-25 g/km) - majdnem akkora élvezet, mint az autót vezetni.

“A rejtőzködő apró cápák az új Opel Astrában és a Sports Tourer-ben formatervezőink részletszeretetének tökéletes példái.“ - mondta a vezető dizájner, Karim Giordimaina. “Vásárlóink is átérezhetik ezt a szenvedélyt, idővel az Opelek cápái körül különleges kultusz alakult ki.”

Ötletből kultusz: az Opel cápáinak története 2004-ben indult

De hogyan kerülnek miniatűr cápák az Opelekbe? Egy vasárnap délután, még 2004-ben, Dietmar Finger formatervező az új Corsa egyik vázlatán dolgozott. A kesztyűtartó meglehetősen egyszerű külső fedelét rajzolta, ez az elem csukott utasoldali ajtó felől lényegében láthatatlan. Azonban, ha a kesztyűtartót kinyitjuk, a fedélnek stabilan kell állnia, amit a felületébe integrált bordák biztosítanak. Finger éppen ezeket a bordákat formázta meg, amikor a fia a papírra nézett és így szólt: “Miért nem rajzolsz ide inkább egy cápát?” Így történt, hogy a bordák jellegzetes formát öltöttek!

A Corsa akkori vezető formatervezője Niels Loeb, azonnal “megvette” az ötletet. A cápa a kesztyűtartóban sorozatgyártásba került, elindítva az “Opel cápatörténetét”. Aztán jött a Zafira: az akkor a belső formákért felelős tervezőként dolgozó Karim Giordimaina három cápát is elrejtett az utastérben. És lett folytatás, hiszen megérkezett az Opel ADAM, majd az Astra és mások, például a Crossland és a Grandland.

Máig valamennyi vezető utastéri formatervező elrejtett egy-két cápát az új Opelekben, de a helyük mindig titkos, még a legmagasabb szintű vezetők előtt is. Egészen a bemutatóig, amikor aztán a rajongók, - cégen belül és kívül egyaránt - rendszeresen lázas cápakeresésbe kezdenek.

A rejtett cápák hagyománya az új modelleknél is folytatódik, de hogy pontosan hol bukkannak majd fel az autón, az továbbra is titok. A vásárlók és a rajongók biztosan örömüket lelik majd a keresésben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....