e-mobilitás
Az RWTH Aacheni Egyetem Isuzu-ja alapján készült áramszedő teherautó: Üzembe helyezés röviddel karácsony előtt. (Kép: RWTH Aachen)
Még akkor is, ha az alkalmazási terület valószínűleg korlátozott, az áramszedős elektromos teherautónak (felsővezetéki áramszedőnek) megvan a létjogosultsága. Legalábbis Achim Kampker, az RWTH Aacheni Egyetem "Production Engineering of E-Mobility Components" (PEM) tanszékének vezetője meg van győződve erről. Az egyetem csütörtökön bejelentette, hogy az intézet most üzembe helyezte Európa első, áramszedős, tisztán elektromos teherautó prototípusát.
A járművet a "LiVe" kutatási projektben fejlesztik, amelyet a Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium, az RWTH Aacheni Szerszámgép Laboratórium (WZL) és a japán járműgyártó Isuzu finanszíroz.
"Élő" projekt
"Az ilyen nehéz, hosszú távú járművek nagy energiaigénye miatt eddig nem volt gazdaságos megoldás a villamosításukra" - írja le Kampker a problémát. A "LiVe" projekt ("Életciklusköltség-csökkentés az elektromos elosztó szállításban") több elektromos teherautó fejlesztését foglalja magában, amelyek hajtáslánca az alkalmazástól függően választható és így gazdaságosan optimalizálható.
Miután a járműszerkezet mára nagyjából elkészült, az áramszedő rendszert 2022 elején kell üzembe helyezni. Az elektromos teherautót ezután tesztpályákon tesztelik egy mérési kampány részeként.
A 2022 végéig tartó kutatási projekt részeként további két, alkalomtól függően választható "moduláris" hajtásláncú elektromos teherautót kívánnak kifejleszteni - köztük egy üzemanyagcellás hidrogénüzemű járművet.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!