Ingolstadt
„Az év eleji kedvező tendencia júniusig is kitartott, így sikerrel zártuk az első félévet. Pénzügyi teljesítményünk jól mutatja, hogy az átfogó ellenintézkedéseknek köszönhetően jól kezeltük a globális félvezetőhiány kihívásait és ki tudtuk használni a piac kedvező alakulása kínálta lehetőségeket” – hangsúlyozta Jürgen Rittersberger, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügy és a jog területeiért felelős tagja. „A már a válság előtti szinteket is meghaladó, magas kiszállítási volumen és a kedvező eredmény egyértelműen igazolja vállalatunk teljesítőképességét és termékportfóliónk vonzerejét.”
Rekordszinten a globális kiszállítások
Fotó: Audi
Az ügyfelek részéről az Audi modelljei iránt tanúsított továbbra is nagy érdeklődés kiszállítási rekordot eredményezett az első félévben: januártól június végéig a vállalat összesen 981 681 Audi gépjárművét szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami 38,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest (2020: 707 225 darab). Összesen 518 853 jármű kiszállításával (2020: 354 232 darab) az áprilistól június végéig tartó időszak emellett a vállalat történetének legerősebb negyedévét is jelenti. Kína piacán 418 749 kiszállítással (+38,4 százalék) az Audi eddigi legjobb eredményét érte el az első félév folyamán, de 121 835 járműve átadásával (+59,9 százalék) az Amerikai Egyesült Államokban is eddigi legjobb félévét produkálta, s 32,7 százalékos növekedéssel (351 588 jármű) Európában is lendületbe jött a márka. Mintegy 80 000 kiszállítással a tisztán elektromos és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű modellek esetében könyvelhetett el a prémiumgyártó különösen jelentős növekedést, amely volumen több mint kétszerese az előző év azonos időszakáénak (2020: mintegy 36 000 darab). Az SUV-modellek és a felső járműkategóriák értékesítését szintén magas növekedési ütem jellemezte.
„Az ügyfeleink részéről tapasztalható fokozott kereslet, valamint sikeres értékesítési teljesítményünk világszerte intenzív hajtóerőt jelentett az első félév során, így folytathatjuk sikeres átalakulásunkat a hosszú távon fenntartható prémium-mobilitás vezető szolgáltatójává” – emelte ki Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Ugyancsak lendületesen halad a hajtásrendszerek elektromossá alakítása is a négykarikás márkánál, s az Audi a tervek szerint 2033-ig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral hajtott járművei gyártását, legkésőbb 2050-re pedig mérleg szerint szén-dioxid-semleges vállalattá kíván válni. Ezzel párhuzamosan következetesen folytatódik a márka széleskörű elektromos offenzívája, s új e-tron GT quattro* és RS e-tron GT*, valamint a kompaktszegmensben kínált első tisztán elektromos modelljei, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron formájában négy további modellel bővült elektromos portfóliója. Az Audi ezzel már az idei évben is több elektromos, mint belsőégésű motorral szerelt modellel jelenik meg a piacon, s 2025-re már több mint 20 tisztán elektromos típust tervez kínálni.
Már a válság előtti szinten az árbevétel
Az idei első hat hónap folyamán az Audi-csoport 42,7 százalékkal, 29 212 millió euróra (2020: 20 476 millió euró) növelte árbevételét. A globális leállások jellemezte előző évhez képest mindegyik járműszegmensben emelkedett a forgalom az első félév folyamán, mégpedig a kedvező termék- és regionális összetétel, valamint az erőteljes árképzés mentén. Az SUV-modellek iránti nagy kereslet így kedvező hatást gyakorolt az árbevételre, az Audi Q-modelljeit ugyanis számos piacon – különösen az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában – fogadták jól az ügyfelek. A Lamborghini márka 961 millió eurós (2020: 766 millió euró) árbevétele szintén az előző évi felett alakult.
A stratégiai céltartományban az árbevétel-arányos működési nyereség
Az idei első félévben az Audi Csoport 3113 millió euró működési eredményt ért el (2020: -750 millió euró). Az árbevétel-arányos működési nyereség 10,7 százalékra (2020: -3,7 százalék) emelkedett az első félév folyamán, így a 9 és 11 százalék közötti stratégiai céltartományban helyezkedik el. Az alaptevékenység intenzív teljesítménye és a folytatódó költségfegyelem mellett az előző évhez képest 0,9 milliárd euró értékben – mindenekelőtt nyersanyagfedezeti ügyletek esetében – a pozitív értékelési hatások is hozzájárultak a magas eredmény- és nyereségarány-szinthez.
2021 első félévére az Audi Csoport 3875 millió euró (2020: 86 millió euró) adózás előtti eredményt jelentett, az ebben szereplő, pénzügyi műveletek eredménye pedig igen magas, 762 millió eurós (2020: 836 millió euró) szintre adódott az első hat hónapban, elsősorban a Kínában folytatott erőteljes üzleti tevékenységet tükrözve.
A nettó cash-flow 5512 millió eurót (2020: 1953 millió euró) tett ki, ami az Audi Csoport pénzügyi stabilitását és a jövő tekintetében is kedvező pozícióját igazolja. Magas nyeresége és folyamatos beruházási fegyelme mellett a négykarikás márka szezonális tényezőkből, illetve a 2020 jelentős volumen jellemezte utolsó negyedévéből áthozott hatásokból is profitálhatott.
* Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található felsorolásban tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak.
Audi e-tron GT quattro
Elekromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 – 18,8 (NEDC); 21,6 – 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi RS e-tron GT
Elekromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 – 19,3 (NEDC); 22,5 – 20,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!