e-mobilitás

Az ANK elnöke a Trend FM-en az e-mobilitásról

2020.06.06.

Knezsik Istvánt, az Autós Nagykoalíció elnökét látta vendégül a Trend FM A nap vendége rovatban. Szajlai Csaba, a Figyelő főszerkesztőhelyettese kérdezte a szakembert a koronavírus gazdasági hatásairól és az elektromos autózás helyzetéről.

Az első részben a koronavírus gazdasági hatásairól szóló részt tettük közzé, ezt ITT olvashatja el. A második részben az elektromos autózás kerül terítékre.

Szajlai Csaba: Mennyire kell búcsút mondani a benzines és dízeles autóknak? Vagy még nem?

Szajlai Csaba és Knezsik István

Knezsik István: Én hiszek abban, hogy az életutat kell vizsgálni. Vagyis a gyártástól a megsemmisítésig vezető hosszú szakaszt. Az elektromos autó csodálatos technológia, de ma még nem tart ott, ahol kellene. Amikor Henry Ford és Galamb József elindította a tömegyártást Amerikában, több volt az elektromos autó, mint a benzines. Akkor is egy dolog miatt nem tudták elfogadni az emberek, kicsi volt a hatótáv. Ami pedig a környezetvédelmet illeti: egy mai elektromos autó kicsit szennyezőbb, mint egy benzines vagy egy dízeles. Ehhez persze a teljes zöld lábnyomot kell vizsgálni. Ebben az értelemben semmiféle hátránya nincs a benzines vagy dízeles autónak. Német mérnökök jelenleg vízből és a levegőben levő szén-dioxidból tudnak gázolajat és benzint gyártani, vagyis a körforgásos gazdaság előbb vagy utóbb meg is tud valósulni.

Szajlai: Tőlünk nyugatabbra azonban az elektromos autózás népszerűsége egyre nő.

Knezsik: A százalékos vásárlási arányok azt mutatják, hogy 2-3 százalékot jelentenek az elektromos autók az eladásokban. Messzemenően egyet értek a hibrid megoldásokkal. Az elektromos autók esetében nagy mennyiségű áramra lenne szükség. Hanula Barna ebben nagy szakértő, s tudja, hogy az áram előállítása rengeteg szennyező anyag keletkezésével jár.

Szajlai: A gyártók fókuszában mennyire van még ott a dízel?

Knezsik István

Knezsik: A flottaszabályban január 1-től a 95 gramm/kilométert hozni kell. Dízel nélkül ezt a kibocsájtást nem lehet teljesíteni, így szerintem hosszú évtizedekig a dízel még valóság lesz. De felteszek egy kérdést, ha nem lesz a személygépkocsikban dízel, mit fogunk csinálni a lepárlási folyamat után ezzel a termékkel?

Szajlai: Mit?

Knezsik: El kell döntenie a világnak, mire van szüksége. Több mint negyven éve a Volkswagen vezette be a dízelmotort, mert nem tudtak mit kezdeni a lepárlás után keletkező anyaggal. Amerikában ezt megoldották, a hajók és a vasúti szállítás gázolajat használ, Európában azonban villamosították a vasutat, tengerei pedig nincsenek.

Szajlai: Budapesten is felmerült a dízelek kitiltása.

Szajlai Csaba

Knezsik: Kérdés, melyikre gondol? Hol fogjuk meghúzni a határt? A városban a koronavírus miatt alig volt forgalom, a levegő minősége még sem lett jobb. A személygépkocsit használók a sátánok, mert szennyezik a levegőt. Pedig a valóságban eltörpül az autók károsanyag kibocsátása.

Szajlai: Milyen arányokat tud mondani?

Knezsik: A személygépkocsik adják a világ károsanyagkibocsátásának 4-6 százalékát. Az összes mobilitás 18 százalék. A többi mezőgazdaság, ipar és lakossági fűtés. Nem a 4-6 százalékkal fogjuk megváltani a világot, de el kell gondolkodni, hogy a régi, 15-16 éves Nyugatról behozott használt autók mennyit rontanak a helyzeten? 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.12
Azt szokták mondani, hogy a disztribúciós költségek egy autó árának nagyjából harmadát jelentik. Ez....
2020.08.12
A Hyundai Motor Company meghatározó piaci szereplőként új fejezetet nyit a villamosított mobilitás....
2020.08.12
Zivatarveszély miatt a fél országra figyelmeztetést adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat. ..
2020.08.12
A nyáron előtérbe kerülnek a vízi sportok.  Ezek közül sok, így például a búvárkodás vagy az....
2020.08.12
Ha a világ különböző részein megkérdezzük az embereket, hogy melyik modell jut először eszükbe a....
2020.08.12
100%-os biztonsággal nem, de némi elővigyázatossággal minimálisra csökkenthetjük az esélyét. A HTA....
2020.08.12
Azzal mind tisztában vagyunk, hogy az autókban található érintőképernyők elveszik az ember....
2020.08.11
Minden jónak vége lesz egyszer, az európai buszlimuzinok kora leáldozóban van, helyükre a szabadidő....
2020.08.11
A német autóipar bajban van, ezt jól tudjuk, az államtól pedig egyelőre csak az elektromos autók....
2020.08.11
November 22-én, Portugáliában zárul a gyorsaságimotoros-világbajnokság 14 futamosra tervezett....