Ingolstadt
Az öt telephely közül kettő, a brüsszeli és a győri már sikeresen teljesítette a célt. Brüsszel volt az első, az elektromos autókat gyártó Audi leányvállalat 2018-ban vált CO2 semlegessé. Másodikként az Audi Hungaria 2020-ban.
Hogyan Győrnek hogyan sikerült elérni a célt, arról Éliás Péter, az Audi Hungaria környezetvédelmi menedzsmentjének vezetője beszélt a nemzetközi sajtótájékoztatón.
Egyebek mellett kifejtette, a győri leányvállalat 2012 óta használja a geotermikus energiát, amely fűtési szükségleteinek mintegy 70 százalékát fedezi. Ezzel az Audi Hungaria az ipari geotermikus energia legnagyobb felhasználója Magyarországon. A fűtési szükséglet fennmaradó 30 százalékát a földgáz adja, amelynek CO2-semlegességét a biogáz-tanúsítványok bizonyítják.
Győrben, a logisztikai park épületein működik Európa legnagyobb, 160.000 négyzetméteres tetőtérre telepített napkollektor rendszere – fogalmazott Éliás Péter. A körülbelül 22 futballpálya nagyságú területen lévő 36 400 napelem 9,5 gigawattóra energiát termel évente, s ezzel 4900 tonna CO2-t tudnak megtakarítani.
A gyártástól a logisztikán át a hulladékfelhasználásig mindenhol kiemelkedő cél a fenntarthatóság biztosítása.
Az utóbbi kapcsán szóba került az alumínium másodlagos újrahasznosítása ( Aluminium Closed Loop ), amelyet az ingolstadti és a neckarsulmi gyárban már sikerrel alkalmaznak, 2021-től pedig a győri gyárban is bevezetik. Lényege, hogy a présüzemben keletkező alumínium hulladék nem megy veszendőbe, hanem visszakerül a gyártóhoz, amely ismét használható alumínium lemezeket készít a présüzem számára.
A másodlagos alumínium használat 95 százalékos energiamegtakarítást jelent – hallhattuk a szakmai beszélgetésen. A másodlagos alumíniumból készült alkatrészek jelenleg integrálva vannak az Audi A3, A4, A5, A6, A7 és A8 karosszéria elemeibe, valamint az Audi e-tron és e-tron Sportbackbe. 2020 végétől másodlagos alumíniumot is használnak az Audi e-tron GT-ben, amelyet a neckarsulmi telephelyen építenek.
Az Audi présüzleteiben csak 2019-ben 150.000 tonna CO2-t takarítottak meg.
A beszélgetésben szó volt arról a példaértékű erőforrás-hatékonyságról, amelyet az IN-Campus jelent. Az AUDI AG Ingolstadt várossal közös vállalkozásban felújítja a volt Bayernoil finomító telepet és a legkorszerűbb eljárásokkal szünteti meg a korábbi használatból eredő károkat. Az IN-Campus 75 hektáros területtel Németország egyik legnagyobb felújítási projektje.
A szakmai konferencián több újságírói kérdés is elhangzott. Czechmeister Mónikától, az Audi Hungaria kommunikációs vezetőjétől a nemzetközi sajtó azt kérdezte, tervezik-e azt, hogy Győrben is készülnek száz százalékban elektromos autók.
A kommunikációs vezető elmondta: az Audi Hungaria felkészült a jövőre. A digitalizáció, az e-mobilitás, a fenntarthatóság a mindennapok részét jelenti. Győrben a belső égésű motorok mellett elektromos erőforrásokat is gyártanak, a portfóliónkban pedig mildhibrid autó is szerepel.
Audi TechTalk Carbon Neutrality címmel az Audi AG nagyszabású online konferenciákat szervezett a médiának. 13 alkalommal 25 ország 200 újságírója vett részt a rendezvényeken.