orosz autópiac
A lanyhuló kereslet miatt az autószalonok száma nyolcvannal lett kevesebb az előző év azonos időszakához képest: 2019 januárjában még 3450 autókereskedést tartottak nyilván. A zsugorodás oka, hogy a tavalyi évben 544 márkakereskedelmi szerződés járt le, miközben csak 464 újat kötöttek.
A Ford és a Lifan márkakereskedőinek száma zuhant be a legnagyobb mértékben. Az amerikai gyártó 53 márkakereskedést veszített, a kínai cég pedig 37-et. Egy másik kínai márkát, a Cheryt idén már 15 kereskedéssel kevesebben forgalmazzák, mint tavaly. A GM-Avtovaz 14 forgalmazó helyet zárt be. Számos más márka is hasonló cipőben jár, de az ő esetükben tíznél kevesebb márkakereskedés húzta le a redőnyt 2019-ben. Érdemes megjegyezni, hogy sok korábbi értékesítési központ vagy szalon került át a szervizközpont kategóriába.
Az általános tendenciával ellentétben egyes kínai márkák növelték márkakereskedőik számát 2019-ben. A Haval például létrehozta saját autógyárát Oroszországban, és a hivatalos márkakereskedések számát 54-re növelte. A JAC - ötéves szünet után – 49 viszonteladói szerződést kötött különböző cégekkel. A Changan és Geely 20 illetve 19 márkakereskedéssel tudta bővíteni hálózatát.
Hasonlóan jó évet zárt a legnépszerűbb hazai márka. A Lada, amely már eddig is legnagyobb értékesítési hálózattal rendelkezett Oroszországban, egy év alatt 12-vel növelte hivatalos képviselőinek számát.
Az Opel az orosz piacra való visszatérés után 10 új márkakereskedést hozott létre az országban. Sőt, a cég bejelentette, hogy értékesítési hálózatának bővítésére készül a következő időszakban.