dízel

272 lóerős a Volkswagen új kétliteres TDI-je

2014.11.11.

A német márka új négyhengeres szuperdízelében elektromos turbófeltöltéssel, változó szelepvezérléssel és magas befecskendezési nyomással növelték a teljesítményt.

A Volkswagen egy technikai prezentáción, Wolfsburgban leplezte le a világ legerősebb négyhengeres dízelmotorját, amelyet az új Passathoz megvásárolható, EA288 kódjelű, 240 lóerős, kétliteres biturbó TDI-ből fejlesztettek tovább. Ennek a motornak valószínűleg komoly szerepe lesz abban, hogy a márka teljesíteni tudja az Európai Unió 2020-ra kitűzött szigorú szén-dioxid kibocsátási előírásait.

Az új szuper TDI 14 százalékkal erősebb és ugyanennyivel takarékosabb a meglévő, 240 lóerős motornál, ami azt jelenti, hogy az átlagfogyasztása a Passatba építve 4,65 literre jön majd ki, a legnagyobb teljesítménye pedig eléri a 272 lóerőt. A legnagyobb nyomatékot még nem árulta el a Volkswagen, de azt mondta, hogy összemérhető a régi 240 lóerős motoréval, ami kereken 500 Nm-t ad le 1750-es fordulatszám mellett.

Az új motorban a kettős, szekvenciális feltöltést már elektromos meghajtású turbófeltöltők végzik, amelyek nagy előnye, hogy késedelem nélkül lépnek működésbe, sokkal gyorsabban, mint a kipufogógázzal hajtott turbók. Ezen kívül a motor fénypontjának számít a már 2500 bar (!) nyomáson üzemelő közös nyomócsöves befecskendezési rendszer a piezoelektromos injektorokkal, valamint az új fejlesztésű változó szelepvezérlés. Valószínű, hogy 2-3 éven belül az erőforrás megvásárolható lesz a VW-csoport drágább autóihoz.

Pár részletet elárultak a fejlesztés alatt álló tízfokozatú DSG váltóról is, amit a Bécsi Motor Szipóziumon lepleztek le pár hónapja, és amiről már tudni lehet, hogy 2016-ban kerül gyártásba. A jelenlegi, nedves kuplungos hatfokozatú DSG továbbfejlesztésének tekinthető új duplakuplungos erőátviteli egység segítségével a Volkswagen tovább csökkentheti majd autói fogyasztását és szén-dioxid kibocsátását. A DQ511 kódnevű új váltót arra tervezik, hogy akár az 550 Nm nyomatékú motorok erejét is kibírja, valószínű, hogy a strapabíróságát a fent tárgyalt új TDI motorhoz igazították.

Az új váltó is kínált majd vitorlázó módot, ami azt jelenti, hogy gázelvételnél a motor lekapcsolódik a váltótól, és le is áll, hogy ezzel is üzemanyagot spóroljon. Gázadásra természetesen egy szempillantás alatt, magától beindul ismét. Emellett alaposan átdolgozták a fékenergia visszatermelő rendszert is, az új állítólag sokkal hatékonyabban termeli az elektromos áramot a lassításoknál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....