ICDP

2035-ig vehetünk benzines autót - milyen lesz a búcsú?

2021.08.04.

A múlt héten az Európai Biztottság minden eddiginél szigorúbb új kibocsátási szabályozásra tett javaslatot, amelynek keretében 2035 után betiltanák a belső égésű motorral hajtott autókat, de talán a hibrid modelleket is. Ez azt jelenti, hogy 2030-as években még bőven vásárolhatunk hagyományos benzines autókat, de hogy alakulnak majd az utolsó évek?

Az Európai Bizottság nemrég új javaslatot nyújtott be az Európai Unió területén történő károsanyag-kibocsátás szabályozására. Az új tervezet 2035-től tiltaná a belső égésű vagy hibrid motorral hajtott modellek értékesítését.

Noha a gyártók keményen lobbiznak az új ütemterv ellen, számos márka bejelentette, hogy 2030-ig Európában a teljesen elektromos modellek kivételével már nem kínálnak semmi mást. Közéjük tartozik a Ford, az Opel és a Volvo is. Nem világos, hogy a más gyártó által folytatott lobbizás hatással lesz-e az Európai Unió végső döntését meghozó európai parlamenti képviselők véleményére, de továbbra is egyértelmű, hogy az átállás folytatódik és legfeljebb gyorsulni fog, lassulni már semmiképpen.

Ha a javaslat átmegy, az utolsó benzines autót Európában 2035-ben fogja megvásárolni valaki, de minden bizonnyal addigra már elég szűkös kínálatból választhat majd. Ahogy közeledik a tilalom ideje, úgy fognak egyre kevesebb ilyen autót forgalmazni, már csak azért is, mert a flottakibocsátási szabályok is szigorodni fognak 2035 közeledtével.

Ha egy átlagos modellciklussal, vagyis hat-nyolc évvel számolunk, teljesen új modellek már nem fognak megjelenni 2030 után, az utolsó években pedig elsősorban a már meglévő modellek ráncfelvarrott búcsúkiadásait kínálják majd a gyártók.

Az egyik, ha nem a legismertebb európai autó, a Volkswagen Golf nyolcadik verziója 2020-ban került az utakra, előző verzióját, a hetes Golfot pedig 2013-ban fejezték be. Ha  a hétéves modellciklus megmarad, a tizedik lesz az utolsó Golf, ami elvileg 2034-ben fejezi be karrierjét, utána már legfeljebb csak annak egy kissé felújított verzióját árulják majd a németek. Persze valószínű, hogy valamilyen formában tovább él majd a Golf, de nem a mai, tipikusan benzines vagy dízel verziókban. Hogy a plug-in hibrid, GTE Golf megmarad-e a modellnév továbbvitelére, az elsősorban a hibridek szintén kétes jövőjétől függ.

Mindenesetre 2030-ban még bőven lesznek hagyományos autókat választó ügyfelek. Ha a magyar autópark átlag 14 éves korával számolunk, nálunk 2045 körül még egyáltalán nem lesznek ritkák az utakon hagyományos autók, de Nyugat-Európában is lesz még belőlük bőséggel.  Ami addigra más lesz, hogy  lesznek  kifejezetten régi elektromos autók, a ma nagy újdonságnak számító Teslák, Audi e-tronok, vagy valamelyik Volkswagen ID modell is lassan veteránkorba lép addigra.

Szintén 2040 körül jöhet majd el az a pont, amikor már a szervizek is inkább az elektromos autókra specializálódnak és idővel elengedik a belső égésű motorkhoz használt célszerszámokat és olyan ritkaság lesz az ilyen autókra szakosodott műhely, mint néhány évvel ezelőtt egy olyan magánszerviz, ahol hozzá tudtak nyúlni egy eletromos autóhoz is. 

A valódi belső égésű korszak utolsó éveit éljük, így ha valaki nem akarja kifizetni egy igazi, akár kicsit erősebb benzines autó néhány múlva előálló óriási felárát, érdemes lehet mielőbb megejteni a vásárlást. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....
2021.11.26
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján elsősorban Győr-Moson-Sopron, Vas,....
2021.11.26
A hazánkban már közel 30 éve jelen lévő, a mobilitás ökoszisztémáját alakító Continental vállalat....
2021.11.26
A Kia és új partnere, a BlackRock Global Renewable Power, más részvényesekkel együtt, újabb 700....
2021.11.26
Magyarországon közlekedési balesetben évente mintegy 600-an vesztik életüket. ..
2021.11.26
Két holland fiatalember pár száz euróból kivételesen takarékos autót épített. A sikerből persze az....