Skoda
1895-ös alapításával a Skoda számít az egyik legrégebbi, ma is aktív autógyártónak. Nem csoda, hogy az idők során ők is keresztül mentek a különböző kísérletezéseken, így nem vetették meg az alternatív hajtásokat sem. Mi több, első benzin-elektromos hibridjük 1908-ban született, amikor a két alapító, Vaclav Laurin és Vaclac Klement felkérték az akkori prágai villamoshálózat tervezőjét és mérnökét, hogy dobják össze a tudásukat, és gurítsanak valami újat. Egyébként a mai napig a Frantisek Krizik által alkotott villamos vonalakon utazhatunk a cseh fővárosban.
Úgyhogy Krizik fogta a L&K E-típust, és egy valódi hibridet faragott belőle, amiben a belsőégésű motor terelte az elektromosságot, ami egy villanymotoron keresztül a kocsit is tudta hajtani. Viszont lévén, hogy ez több mint egy évszázada volt, az áram tárolást teljesen maguknak kellett kitalálniuk, nem voltak bevett akkumulátor szokások. Talán ez a lépés is közrejátszott, hogy harminc évvel később, 1939-ben a Skoda elkészítette első elektromos autóját, ami egy sörszállító teherautó volt. Pilsen legendás gyárából szállította az oly kedvelt nedűt a városi bárokba és éttermekbe. Feljegyzések szerint a Skoda első villanyautója még évekig szállított egyszerre akár 3 tonna sört.