mini
Az amerikaiak rajonganak az öreg kontinens különleges apróságaiért: ilyen például a svájci bicska, a francia macaron, vagy éppen a MINI. A brit prémiumgyártó első képviselői tizenöt évvel ezelőtt jelentek meg a tengerentúlon, ahol egy csapásra meghódították a nagyvárosokat és a végeláthatatlan utakat. A történet 2002 márciusában, a MINI Cooper és a MINI Cooper S modellek piaci bevezetésével kezdődött, az Egyesült Államokban pedig az azóta eltelt tizenöt évben több mint 725 000 darab vadonatúj MINI-t helyeztek forgalomba. Mindez mára odáig fejlődött, hogy a brit prémiumgyártó minden ötödik új ügyfele tengerentúli.
Nem telt bele pár évbe, és az Egyesült Államok hamarosan a MINI legfontosabb önálló piacává érett, a gyártó már hat alkalommal végzett a világhírű J.D. Power & Associates piackutató intézet ügyfél-elégedettségi felmérésének élén.
A modellpaletta dinamikus bővítésével és az eladási mutatók látványos növekedésével párhuzamosan az évek során a MINI tengerentúli márkakereskedői hálózata is közel megduplázódott: amíg 2002-ben országszerte 66 értékesítő partner és hivatalos szerviz várta az ügyfeleket, addig mára a MINI 39 amerikai államban összesen 127 márkakereskedővel büszkélkedhet.
A MINI egyesült államokbeli sikertörténetét a világszerte egyedülálló „MINI Takes the States” közösségi kezdeményezés népszerűsége is kiválóan szemlélteti. A két héten át utazó tereprali-konvojhoz tavaly több mint négyezer MINI-tulajdonos csatlakozott. Az autós túra a Georgia állambeli Atlantából egészen a kaliforniai Palm Springs városáig vezeti a résztvevőket, mintegy 4 400 mérföldön keresztül.