Míg az 1950-es években a gyorsasági szakág fejlődött, az 1960-as éveket a ralik és túrakocsi-futamok jellemezték. Az évtized közepére sikerült eljutni olyan szintre, hogy el lehetett tűnődni az autósport tömegsporttá alakításán.
A második világháborút követően gyökeresen átalakult a hazai autósport helyzete. Míg a motorkerékpárosok az állam támogatását élvezték, addig az autók a megtűrt kategóriába tartoztak. A helyzet az 1950-es évek végén változott meg.
A második világháború előtti időszak legsikeresebb magyar autóversenyzője volt Hartmann László, akinek karrierjére egy halálos baleset tett túl korán pontot.
Idén 85. éve, hogy Magyarországon először rendeztek Nagydíj-versenyt. 1936. június 21-én a Népligetben gyűlt össze az akkori autósport elit.
A két világháború között megélénkült a hazai autósport. Hegyi felfutók, túrautak, sebességi versenyek – a programok lehetősége egyre bővült.
Bár már az 1900-as években felmerült egy hegyi felfutó verseny ötlete, ennek megvalósítására csak az első világháború után került sor. A svábhegyi verseny a két világháború közti időszak egyik legjelentősebb autósport-eseménye volt, amelyet 1930-ban az európai hegyibajnokság egyik futamának...
Új cikksorozatunkban a magyarországi motorsport történetét idézzük fel a kezdetektől napjainkig.