Az élet sok területén igaz, hogy a hosszabb jobb, ennek ellenére vannak ellenérvek.
Bár a holland műszaki szakembereket a kreativitás jellemezte, ha az autó történetének első fél évszázadát áttekintjük, a konstruktőrök nem jeleskedtek. Csak az 50-es évek vége hozott áttörést. A DAF nem tartozott a nagy sorozatban gyártott autók közé, de története érdekes és tanulságos.
A magyar mérnöki tudás mindig rendelkezésre állt speciális járművek tervezéséhez és fejlesztéséhez, de sokszor hiányzott az ipari háttér, a pénz és a politikai szándék.
Különleges járművet vettem szemügyre és próbáltam ki: egy nagy kategóriájú DAF nyergesvontatót, elektromos hajtásra átalakítva. Még csak egyedi darab, de másikak követhetik, hozzájárulva a fenntarthatósághoz.
Mit hozott az óesztendő a nagy-haszonjárművek piacán? Ilyenkor hangzatos mondatoknak kellene következniük, miszerint az egyik gyártó ilyen csodát hozott a piacra, amilyen még sosem volt, de a másik még jobbat talált ki, és hasonlók. Az eltelt esztendő nagyjárműves újdonságait tekintve is minden...
A járműgyártás története, a kezdeti időket vizsgálva számos esetben kis családi vállalkozásokkal indult, hogy majd pár évtized múltán világgyártókká nőjék ki magukat. Nem volt ez másként a DAF esetében sem. A van Doorne testvérek, Hub és Wim 1928-ban, Einhovenben nyitották meg kis javító...
Műszakonként egy emberrel, mintegy 1200 hulladékgyűjtő edényzet ürítését végzi. Az MKW által működtetett járművek Allison automata sebességváltóval költség-hatékonyak és gazdaságosak.
- Az európai járműipar egyik zászlóshajójának nevezte Magyarországot Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter vasárnap, és megjegyezte, hogy az ágazat termelési értéke új rekordra emelkedik az idén, meghaladja a 8000 milliárd forintot.
Miközben a vezető nélküli személygépkocsik megjelenésének a lehetősége már széles médianyilvánosságot élvez, valójában a vezető nélküli kamionok lesznek azok, amelyek nagy valószínűséggel elsőként fognak viszonylag nagy számban megjelenni a közutakon - írja a nasdaq.com hírportál.
Akár 4 milliárd eurós bírságot is kaphatnak a legnagyobb európai teherautó-gyártók kartell miatt - írja a Handelsblatt. Érintett lehet a Scania, a Daimler és a Volvo is.